וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה השיגה את מטרתה: איגוד עובדי התחבורה הציבורית בניו יורק השיג העלאת שכר של 10.9%

עפרה שלו

28.12.2005 / 21:09

ההעלאה תתבצע במהלך שלוש שנים; עובדי התחבורה הציבורית בניו יורק השביתו את העיר במשך 3 ימים בשיא עונת הקניות לחגים



איגוד עובדי התחבורה הציבורית בניו יורק, אשר השבית את האוטובוסים והרכבת התחתית בעיר במשך שלושה ימים, הצליח להשיג מההנהלה העלאה של 10.9% במהלך שלוש שנים. מועצת המנהלים של האיגוד חתמה על חוזה זמני, במסגרתו נאמר גם כי על העובדים לתרום לתוכניות הביטוח הרפואי שלהם.



החוזה מניח את היסוד "לרמה גבוהה יותר של כבוד והערכה לקורבנות שחברי האיגוד מקריבים בעיר הזאת מדי יום, העובדים המסיעים היום מעל 7 מיליון נוסעים מדי יום, וקמים ב-3 וב-4 בבוקר כדי להבטיח שהעיר תנוע", אמר ראש האיגוד.



מוקדם יותר, הנהלת התחבורה הציבורית הסכימה לבטל את כוונתה להעלות את גיל הפרישה, המקנה פנסיה מלאה מגיל 55. החוזה מחכה לאישור של 33,700 עובדי האיגוד.



עובדי התחבורה הציבורית בניו יורק, המסיעה 7 מיליון נוסעים באוטובוסים וברכבת התחתית מדי יום, פתחו בשביתה ביום שלישי בשבוע שעבר. השביתה יצרה תוהו ובוהו בעיר ניו יורק בשיא עונת הקניות לחגים, והסבה נזקים כספיים בשל אובדן עסקים. מבקר העיר העריך כי השביתה הסבה לעיר נזק של מיליארד דולר.



איגוד עובדי התחבורה הציבורית פתח בשביתה בעקבות כשלון המשא ומתן על תנאי חוזה ההעסקה החדש. המחלוקות העיקריות התמקדו בגיל הפרישה, המזכה את העובדים בפנסיה מלאה ובקצב העלאת השכר השנתית. ראש איגוד העובדים אמר, כי ניתן יהיה להיענות לדרישות העובדים בקלות, הודות לעודף של מיליארד דולר בקופת ה-MTA.



השביתה, שהסתיימה ביום שישי בבוקר, היתה הראשונה מאז שביתה בת 11 ימים של התחבורה הציבורית בשנת 1980.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully