וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייצבות עקום התשואות והעלייה בבטחון הצרכנים הובילו את וול סטריט לסגירה חיובית

עפרה שלו

28.12.2005 / 23:14

עליות בשוק האג"ח הממשלתיות; מוקדם יותר במהלך המסחר, התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה לרמה נמוכה מהתשואה על האג"ח לשנתיים, מגמה העשויה להוות סימן למיתון; GM ירדה ב-2.1%



המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים, לאחר שעקום התשואות של האג"ח הממשלתיות התייצב, ועל רקע עלייה בבטחון הצרכנים בדצמבר. מוקדם יותר במהלך המסחר, התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה לרמה נמוכה מהתשואה על האג"ח לשנתיים, מגמה העשויה להוות סימן למיתון. בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמו ירידות והתשואות עלו. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.037% ל-4.378%. דאו ג'ונס עלה ב-0.2%; נאסד"ק הוסיף 0.1%. מדד מניות התעופה ירד ב-2.3%.



אתמול התהפך עקום התשואות בפעם הראשונה זה חמש שנים, והוביל את מדד דאו ג'ונס לירידה החדה ביותר זה חודשיים. גם אתמול שב עקום התשואות לצורתו הרגילה תוך זמן קצר. מצב זה, שבו הריבית לטווח ארוך נמוכה יותר (למרות הסיכון בהשקעה לטווח ארוך), מעיד על חששות מפני האטה כלכלית בטווח הארוך.



בטחון הצרכנים בארה"ב חזר בסוף 2005 לרמות שנרשמו לפני הנזקים של סופת ההוריקן קתרינה. בטחון הצרכנים בדצמבר עלה ל-103.6 מ-98.3 בנובמבר. רמת בטחון הצרכנים בדצמבר היא הגבוהה ביותר מאז אוגוסט. באוקטובר עמד בטחון הצרכנים על 85.2.



בעקבות פרסום מדד בטחון הצרכנים, התחזק הדולר מול הין ומחק את הירידות מול היורו. העלייה בבטחון הצרכנים מחזקת את הציפיות כי הבנק הפדרלי יעלה את שיעור הריבית פעם נוספת אחת לפחות, דבר אשר יגדיל את האטרקטיוויות של האג"ח הדולרית.



מחיר החוזים על הנפט הגולמי חצה במהלך המסחר את רף ה-60 דולר לחבית בפעם הראשונה זה כשבועיים, אף שמזג האוויר בארה"ב חם מן הרגיל לעונה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסחרים עתה במחיר של 59.77 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.



ענקית הנפט אקסון מוביל (סימול XOM), הנמנית עם המניות המרכיבות את מדד דאו ג'ונס, רשמה עלייה של 0.7%. מניית דאו נוספת, ג'נרל מוטורס (סימול GM), ירדה ב-2.1%. ג'נרל מוטורס ופורד צפויות לדווח על ירידה נוספת במכירות בדצמבר.



מניית יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג (סימול BA) עלתה ב-0.7%. הצי האמריקאי (U.S. Navy) חתם עם החברה ועם בל הליקופטר על חוזה של מיליארד דולר לרכישת מטוסים עד 2009, לפי דיווח של רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully