וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנפט מטפס ביותר מ-2.5%

אסף רותם

28.12.2005 / 23:33

מרקורי מאבדת 2.7% - לאחר שאיבדה 9.5% ביומיים שקדמו. אופנהיימר חתך המלצתו לצ'ק פוינט, שיורדת ב-2.7%

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת במגמה מעורבת, כאשר מדד דאו ג'ונס מטפס ב-0.1% בעוד נאסד"ק יורד בשיעור זהה. זאת, לאחר הירידות בנות ה-1% שנרשמו אמש במדדים המובילים, ואשר הביאו למחיקת העליות מאז תחילת השנה - עליות שהיו זעומות גם כך.

עקום התשואות שהיה אחראי אמש לירידות בבורסות בניו יורק, לאחר שהתהפך לראשונה זה חמש שנים הגם שרק באופן קל, עשוי להכביד על הסנטימנט גם היום. שכן לפני מספר שעות התהפך העקום שוב לרגע, והתשואות על אג"ח של ממשלת ארה"ב לטווח קצר של שנתיים עלו על התשואות לטווח ארוך של כ-10 שנים.

העקום אמנם שב לצורתו הרגילה, אך הוא יזכה היום למעקב צמוד מצד הסוחרים. בשנת 2000, רגע לפני המיתון הגדול, התהפך העקום וסימן למעשה את תחילת התקופה של האטה בצמיחה הכלכלית ומכך חוששים המשקיעים גם היום.

בזירת האנרגיה, מחירי הנפט עולים ביותר מ-2.5% לרמה של 59.7 דולרים לחבית.

בזירה המקרו כלכלית, מדד בטחון הצרכנים בארה"ב עלה בדצמבר ל-103.6 - הרמה הגבוהה ביותר מאז הוריקן קתרינה. הקונצנזוס בשוק היה לעלייה לרמה של 102.5 מרמה של 98.9. נראה כי הצרכנים מגלים אופטימיות באשר לעתידה של הכלכלה האמריקאית, מה שעשוי להקל על החששות מהאטה בעקבות התהפכות העקום.

בקרב המניות הישראליות, קומטאץ' זינקה אמש ב-25% נוספים ל-1.3 דולרים, והשלימה זינוק של כ-130% בתוך חודשיים. אולם, היום נראה כי הזינוק הגיע לקיצו, לפחות לעת עתה, כשהמשקיעים המעטים שנמצאים היום בחדרי המסחר ממשים את רווחיהם האחרונים והמניה צונחת ב-10.7% ל-1.16 דולרים.

בית ההשקעות אופנהיימר חתך את המלצתו לצ’ק פוינט מ"קנייה" ל"נייטרלי". באופנהיימר הדגישו את הקושי בהחדרת מוצריה החדשים של צ'ק פוינט לשוק, וכן את העובדה שהצמיחה במכירות שתתרום רכישת סורספייר תיתן אותותיה רק מ-2007. זו הורדת ההמלצה הרביעית ברציפות מאז אוקטובר לצ'ק פוינט. בתגובה, יורדת מניית צ'ק פוינט 2.7%, למחיר של 20.4 דולר.

תפרון נסחרת ללא שינוי, במחיר 8.6 דולרים, למרות המלצה חמה שקיבלה מבית ההשקעות המקומי אקסלנס נשואה. האנליסט ירון זר סבור, כי אף על פי שהמניה זינקה ב-130% מאז תחילת השנה, הרי שעדיין נותר מקום לעליות שערים של 25%. הודעתה של תפרון אמש, שם סיפקה דו"ח פרופורמה לביצועיה ללא האחזקות באלבא הלת', אותן היא בחרה לממש, רק חיזקה את דעתו של האנליסט מאקסלנס לגבי המניה. יחד עם זאת, הוא הזכיר כי אקסלנס עתיד לשמש בקרוב החתם המנהל של הנפקת תפרון בתל אביב לגיוס של 20 מיליון דולר.

גם מרקורי יורדת ב-2.7% ל-28.2. זאת, לאחר שאתמול נפלה ב-7.6%, והשלימה ירידה דו יומית של כ-9.5% בעקבות בקשה נוספת - שלישית במספר - לארכה מה-SEC לצורך פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון ה-2 וה-3 של השנה. כעת, ניצבת מרקורי, שהיתה אמורה לפרסם תוצאותיה המלאות ב-3 בינואר, בפני סכנת מחיקה מרשימת נאסד"ק, שכן ה-SEC הודיעה בעבר כי לא תיעתר לבקשה נוספת מצידה. אמש הורידו באוסקר גרוס האנליסטים את המלצתם למניה מ"החזק" ל"הפחת", על רקע אי יכולתה של החברה לעמוד בתאריך היעד של הנאסד"ק

טבע יורדת ב-0.7% ל-43.6 דולר, ומתממשת זה היום השלישי ברציפות. טבע הגיעה באמצע דצמבר לשיא של 45.5 דולר, לאחר זינוק של כ-60% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully