וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי מצא מאיים: "מי שמעלים מס הוא פושע ואני אתבע את עלבון הציבור מולו"

מוטי בסוק

29.12.2005 / 7:20

מצא יחל לכהן כמנהל רשות המסים בתחילת השבוע הבא, במקומו של איתן רוב; בנושא השירות לאזרח התחייב מצא להקדיש מאמצים כדי להעניק "שירות הוגן ומהיר"



"מי שמעלים מס הוא פושע וכך צריך לנהוג בו. זהו פושע שצריך לשאת אות קלון כיוון שהוא פוגע במרקם החברתי ובצדק החברתי. אני מתחיב להיות נציג הציבור התמים של משלמי המסים, ואני אתבע את עלבונם מול מעלימי המס" - כך אמר אתמול ג'קי מצא, שיחל לכהן כמנהל רשות המסים בתחילת השבוע הבא.



מצא דיבר במסגרת טקס הפרידה ממנהל רשות המסים היוצא איתן רוב שנערך באוצר. דבריו החריפים של מצא הפתיעו את מרבית הנוכחים, בהם ראשי האוצר ונציגים מהמגזר הציבורי.



מצא, 37, אמר כי מנהל רשות המסים הוא תפקיד אחראי, כממונה על גביית עיקר הכנסות המדינה. לדבריו הגבייה המתוכננת ב-2006 היא 170 מיליארד שקל.



מצא אמר כי שני האתגרים הגדולים עימם יתמודד בשנה הקרובה הם המשך תהליך האיחוד ברשות המסים והטמעת הרפורמה במסים. הוא הבטיח להגביר ב-2006 את האכיפה וההרתעה, בין היתר באמצעות הקמת מערך מודיעין וחקירות משולב לחוקרי מס הכנסה, המכס והמע"מ.



בנושא השירות לאזרח התחייב מצא להקדיש מאמצים כדי להעניק "שירות הוגן ומהיר". הוא אמר כי "כדי להגיע לנקודה האופטימלית נצטרך לעבור עוד כברת דרך". מצא הבטיח גם כי רשות המסים תהיה שקופה יותר, כשהחל מתחילת ינואר תפרסם הרשות את כל החלטותיה בנושאי מס, כולל בנושא הפרה-רולינג.



שר האוצר אהוד אולמרט אמר כי שמח לשמוע את היקף גביית המסים אותו מבטיח מצא ב-2006, שכן היעד הרשמי של אגפי המסים הוא 168 מיליארד שקל - נמוך ב-2 מיליארד שקל מהיעד אותו הציב מצא. אולמרט גם אמר כי הוא מקווה כי כמו רוב, גם מצא יגבה יותר מהסכום שהבטיח.



היו"ר הנכנס של ההסתדרות עופר עיני אמר באירוע כי הדרך הנכונה והטובה ביותר להגיע להישגים בתחום יחסי העבודה היא ההידברות, "אבל אם צד אחד יחשוב שאפשר להנהיג ג'ונג'ל חד צדדי ביחסי העבודה, הוא יזכה לתגובה הולמת ממני". עיני הוסיף כי "בהכירי את שר האוצר, אני מאמין כי את יחסי העבודה בישראל יאפיינו הסכמים קיבוצים ולא חקיקה, כי נצעיד את המשק יחד".



עיני אמר: "אני מייצג את הרזים ולא את השמנים. אם רוצים להצעיד את מדינת ישראל קדימה צריך להצעיד את הרזים קדימה. בשלוש השנים בהן המשק היה במצוקה, העובדים תרמו את חלקם מעל ומעבר, ולראשונה הסכימה נציגות העובדים להורדת שכר. היום יש צמיחה, המצב הכלכלי השתפר מאוד וצריך להחזיר לעובדים את מה שלקחו מהם".



בנושא הפנסיה, אמר עיני כי הרפורמה שהאוצר העביר, בדרך של חקיקה ולא על ידי הידברות, פוגעת כבר היום באלפי גמלאים. לדבריו, האוצר ניצל את החקיקה כדי להעביר גזרות שלא התכוון אליהם מלכתחילה. עיני טען כי כבר היום אלפי עובדים, שחסכו לפנסיה 30 ואפילו 40 שנה, מגלים לתדהמתם כי הם חסרים כל זכויות פנסיה.



בתגובה לדברי עיני אמר אולמרט כי מבחינת המממשלה כמעסיק, בחירת עיני ליו"ר ההסתדרות היא בשורה טובה, אם כי הוא אינו משלה את עצמו בחיים קלים. אולמרט אמר: "אני משוכנע שלא על כל דבר נסכים, אבל אני מבטיח שעל כל דבר נדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully