וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוקי דעות בין משרד הבריאות לכללית לגבי שינוי שיטת תמחור התרופות

רוני לינדר-גנץ

29.12.2005 / 7:16

מנכ"ל הכללית, זאב וורמברנד, האשים אתמול את משרדי האוצר והבריאות בכך שהם מעכבים כבר ארבע שנים את תיקון שיטת הגבייה בעבור התרופות של הקופה



מאת רוני לינדר-גנץ וגלי ברגר



מנכ"ל הכללית, זאב וורמברנד, האשים אתמול את משרדי האוצר והבריאות בכך שהם מעכבים כבר ארבע שנים את תיקון שיטת הגבייה בעבור התרופות של הקופה והשוואתה לזו של שאר הקופות. השיטה המרכזית הנהוגה בכללית היא שיטת ה"מנות" (מנות של תרופות), לעומת השיטה האחוזית הנהוגה בקופות האחרות, שלפיה נגבה אחוז מסוים מכל תרופה.



וורמברנד אמר את הדברים בעקבות הידיעה שפורסמה אתמול ב-TheMarker על מחקר חדש, הקובע כי במדגם של 38 תרופות מרשם נפוצות נמצאה הכללית יקרה מקופת חולים מאוחדת, וככל הנראה גם משאר הקופות, בשיעור של 45%, וכי הסיבה לכך היא שיטת הגבייה הנהוגה בקופה.



אף שבתגובתה הראשונית של הקופה לידיעה היא הצהירה כי "תוכנית הגבייה של הכללית אושרה על ידי ועדת הכספים של הכנסת ב-1998", אתמול נשמעו מכיוונה זמירות שונות לחלוטין: "באופן תמוה, משרד הבריאות יחד עם ועדת הכספים הצליחו בתקופה זו להשוות את שיטת הגבייה של קופת חולים לאומית לזו הנהוגה במכבי ומאוחדת", אמרו אתמול בכללית, "אך עדיין מעכבים את השינוי של הכללית. כבר ארבע שנים שאנו מבקשים את השוואת שיטת התמחור".



מיכל עבאדי-בויאנג'ו, סמנכ"לית לפיקוח על קופות חולים ושירותי בריאות נוספים, אישרה חלקית את דבריו של וורמברנד: "אכן הכללית הגישה בקשה לשינוי שיטת הגבייה, אך בקשתה הסופית הוגשה אלינו ב-18 ביולי 2005".



לדברי עבאדי-בויאנג'ו, המעבר לשיטה שקופה הוא נכון ורצוי, אך עבודת המחקר העלתה כי בטווח הקצר קבוצות רבות של מבוטחים יסבלו מהעלאה גבוהה בהשתתפויות העצמיות. "ההשתתפות העצמית בגין תרופות מסוימות, כגון תרופות לחולי נפש, תרופות לאלצהיימר ולפרקינסון, אמורה להתייקר באופן משמעותי. הצעת הכללית מובילה להתייקרות של קרוב ל-1,000 תרופות ולהוזלה של כ-330 תרופות בלבד. משמעותו של המהלך היא הפחתה של 50 מיליון שקל בהכנסות כללית. אני מעריכה שהחלטה מושכלת, כולל מציאת פתרונות, לא תוכל להתקבל לפני יוני 2006". מהכללית נמסר עוד: "בשינוי השיטה אף מוכנה הכללית להפסיד 30-20 מיליון שקל, עובדה שמעידה על כך שעד כה היינו הזולים ביותר במרבית התרופות בין כל הקופות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully