וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של מלחמה: "חרם השופטים" על לשכת עורכי הדין בגלל המשוב מסתיים - הושגה טיוטת פשרה

ענת רואה

29.12.2005 / 9:51

כך נודע ל-TheMarker; גולת הכותרת מבחינת השופטים הינה הסכמה העקרונית במסגרת הטיוטה, לפיה כל עוד נמשך משא ומתן לא ייערך משוב על ידי עורכי הדין



ה"חרם" שהטילו השופטים לפני שנתיים על לשכת עורכי הדין בגלל משוב השופטים המדרג אותם, עומד בפני סיום. ל-TheMarker נודע כי בימים האחרונים הושגה טיוטת פשרה בין נציגות השופטים לבין לשכת עורכי הדין שעיקרה סיום החרם המיידי מחד והמשך המו"מ בין השופטים לבין עורכי הדין באשר לדרכים הנאותות לביקורת על השפיטה, מאידך.



אלא שגולת הכותרת מבחינת השופטים הינה הסכמה העקרונית במסגרת הטיוטה, לפיה כל עוד נמשך משא ומתן זה לא ייערך משוב על ידי עורכי הדין. מבחינת השופטים מדובר בהישג אדיר; בתמורה לכך יסתיים לאלתר הנתק החברתי בין השופטים לבין עורכי הדין, במובן זה שהשופטים שוב יוכלו, אם ירצו בכך, להשתתף בפעילות חברתית, ציבורית או בהשתלמויות של לשכת עורכי הדין.



מחר תתכנס נציגות השופטים בראשות השופטת יהודית צור מבית המשפט המחוזי בירושלים כדי לדון בטיוטת הפשרה ולאשר אותה.



נשיא ביהמ"ש העליון אהרן ברק רמז כבר לפני חודש וחצי על הניסיונות להביא לסיום החרם שנמשך כבר שנתיים, כאשר אמר בכינוס של "הפורום למשפט וחברה" כי הוא מצר על החרם והוסיף כי הוא רואה בכך שלא הצליח לסיים את העניין, כאחד מכשלונותיו הגדולים. ברק אמר במועד זה, כי בימים אלו מתנהל מו"מ בין נציגות השופטים לבין הלשכה בניסיון להגיע להסדר וכי הוא תומך בכך.



בתחילת השבוע פורסמו ידיעות אודות סדקים ראשונים בחרם השופטים וזאת כאשר מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, שכיהן כיו"ר נציגות השופטים הקודם והוביל את המאבק המתוקשר במשוב, נעתר להזמנת יו"ר הפורום הפלילי בלשכת עוה"ד, עו"ד רחל תורן, והודיע על השתתפותו בהשתלמות השנתית של הפורום בשיתוף המכון להשתלמויות עורכי דין של הלשכה, שיתקיים בחודש פברואר בים המלח.



כמה שופטים הגיבו בזעם לכוונתו זו של לינדנשטראוס להשתתף בפורום, לפני שהושג הסכם כלשהו. לפי טענת אותם שופטים, לינדנשטראוס ניהל את המאבק במשוב בניגוד לדעתם של שופטים רבים, ויצא נגד שופטים בדימוס שרצו להשתתף בפעילויות הלשכה. כעת, בתפקידו החדש, אומרים שופטים, לינדנשטראוס כבר לא זקוק למאבק נגד לשכת עורכי הדין והוא הסכים להשתתף בכנס שעורכת הלשכה. "השופטים מקבלים במחיאות כפיים את הצעת ראשי הנציגות לסיים את המאבק", אמרו השופטים.



פרסום ההסדר בין הצדדים שהושג כאמור בימים האחרונים נדחה כדי לאפשר לצדדים לקבל החלטות של המוסדות המתאימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully