וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת שירותי הבריאות הלת'סאות תובעת את מייסד החברה ריצ'רד סקראשי ב-76 מיליון דולר בגין הונאה

TheMarker

29.12.2005 / 9:47

התביעה מגיעה לאחר שסקראשי זוכה מכל האישומים נגדו בתביעה פלילית בגין הונאה של 2.7 מיליארד דולר; הלת'סאות דחתה את תביעתו של סקראשי לפיצויים של 100 מיליון דולר



חברת שירותי הבריאות האמריקאית הלת'סאות (סימול HLSH) תובעת את המייסד והמנכ"ל לשעבר, ריצ'רד סקראשי, בסכום של יותר מ-76 מיליון דולר. התביעה של הלת'סאות מגיעה חודשים ספורים לאחר שסקראשי זוכה מכל 36 אישומי ההונאה הפליליים נגדו. הלת'סאות גם דחתה את טענותיו של סקראשי בגין הפרת חוזה.



לטענת הלת'סאות, סקראשי "בזז באופן שיטתי" את החברה באמצעות הונאה חשבונאית בסך מיליארדי דולרים. החברה טוענת כי סקראשי ניפח את תוצאותיה של החברה על מנת להתעשר. הלת'סאות תובעת מסקראשי פיצויי עונשין וכן החזר של משכורות, בונוסים ומניות. החברה גם אמרה כי נסיונו של סקראשי לזכות בפיצויים וכיסוי הוצאות משפט בסך יותר מ-100 מיליון דולר הוא "צעד נוסף במאמציו המתמשכים לבזוז את הלת'סאות".



סקראשי הודיע החודש על התפטרותו מדירקטריון החברה, וטען כי החברה מנעה ממנו זכויות של דירקטורים מן השורה. סקראשי הודח מתפקיד היו"ר והמנכ"ל כבר ב-2003.



זיכויו של סקראשי בן ה-52, שהואשם בניפוח הכנסות החברה ב-2.7 מיליארד דולר בשנים 1996-2002 כדי להביא לעליית מניותיה, בא לאחר 21 ימים של דיונים שניהל חבר מושבעים פדרלי בתביעה הפלילית של המדינה נגדו. המשפט עצמו נמשך כחצי שנה. בפני סקראשי עדיין עומדת תביעה אזרחית של הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC).



האישומים הפליליים נגד סקראשי התבססו על חשדות כי הורה לשני בכירים שכיהנו תחתיו, בעת ששימש כמנכ"ל החברה, לערוך שינויים בשורת ההכנסות בדו"חות הכספיים של הלת'סאות על מנת שזו תעמוד בתחזיות האנליסטים בוול סטריט.



במהלך המשפט העידו חמישה בכירים בחברה כי סקראשי היה זה שעמד מאחורי ההונאה, אולם עורכי דינו טענו כל העת כי מדובר בניסיון להפיל את כל האשמה עליו וכי בפועל לא ידע סקראשי דבר אודות ההונאה. בגזר דינו של סמנכ"ל הכספים לשעבר של החברה, ביל אואנס, שמרצה עונש של 5 שנים בגין חלקו בהונאה, אמרה השופטת כי "איני מאמינה שאתה היית מהנדס ההונאה. אדם זה (בהתייחסה לסקראשי) לדעתי חמק מעונש". השיחות שהקליט אואנס עם סקראשי, עמדו בבסיס התביעה.



חברת שירותי הבריאות האמריקאית הלת'סאות הסכימה בסוף השנה שעברה לשלם 325 מיליון דולר כדי ליישב אישומים בדבר ניפוח הוצאות המכוסות על ידי תוכנית ביטוח הבריאות הממשלתית מדיקייר. הלת'סאות, המפעילה כ-1,400 מרפאות ובתי חולים, הואשמה בהונאה חשבונאית בהיקף של 2.7 מיליארד דולר, אשר בעקבותיה הוגשו כתבי אישום נגד 17 בכירים לשעבר בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully