וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי נהרג ושניים נפצעו בפיגוע התאבדות כפול במחסום צה"ל בגדה

עמוס הראל

29.12.2005 / 13:36

מצבו של אחד הפצועים בינוני ושל השני קל; לפי דיווח ראשוני, שני מחבלים מתאבדים פוצצו את עצמם סמוך לקבוצת ישראלים במחסום



מאת עמוס הראל, ניר חסון, יואב שטרן ושירות "הארץ"



דיווח ראשוני: ישראלי נהרג ושניים נפצעו בפיגוע התאבדות כפול במחסום צה"ל בגדה. מצבו של אחד הפצועים בינוני ושל השני קל. שני מחבלים מתאבדים פוצצו את עצמם סמוך לקבוצת ישראלים במחסום. ככל הנראה המחבלים היו בדרכם לבצע פיגוע בתוך הקו הירוק, אולם תוכניתם שובשה.



צה"ל המשיך במהלך הלילה לאכוף את אזור החיץ בצפון רצועת עזה (מבצע "שמים כחולים"), והפגיז מהאוויר ובתותחים דרכי גישה לאזורי שיגור רקטות הקסאם. אולם לדברי גורם בכיר במטכ"ל, צה"ל אינו משלה את עצמו ששורת הצעדים הנוכחית תצליח לפתור את בעיית ה"קסאם". הבכיר אמר ל"הארץ" כי "מדובר בסדרה של פעולות, שאנחנו מקווים שיחדיו יצליחו להקטין את היקף הירי. אבל בטווח הרחוק, אינני רואה איך אפשר יהיה להתגבר במלואה על הבעיה. כל החלופות מוכרות לנו - וכולן בעייתיות.



"צריך לקחת את האיום בפרופורציה: במשך יותר משלושה חודשים שעברו מאז השלמת ההתנתקות, לא נהרג אף ישראלי כתוצאה מטרור מהרצועה. לעומת זאת, נהרגו כארבעים מחבלים בפעילות צה"ל ברצועה", אמר הגורם הבכיר. בצה"ל מודים כי גם לאחר הכרזת אזור החיץ, יוכלו ארגוני הטרור לירות מהרצועה שמדרום לו ולפגוע בתחום ישראל, אם כי לא להגיע עד לפאתי אשקלון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully