וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד קרא למעסיק "לא נורמלי" בדיון בבית הדין לעבודה - ישלם פיצויים בסך 25 אלף שקל

עינב בן יהודה

29.12.2005 / 10:47

המעסיק טוען כי במהלך הדיון קרא לו העו"ד גם "מטומטם" ו-"חולה הזקוק לבדיקה רפואית"; ביהמ"ש המחוזי קבע כי למילים שהוטחו בתובע יש משמעות מבזה וכי הן היו חיסול חשבונות קודמים ולא קשורים



הדיונים בבתי הדין לעבודה הם במקרים רבים מלאי אמוציות. פסיקה שהתקבלה לאחרונה בבית משפט השלום בחיפה, מצביעה על הצורך בריסון הרגשות בעת דיונים אלו.



חיים פלדמן שהתעמת מול דוד רויטמן בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, הגיש תביעת לשון הרע נגד רויטמן, שייצג את עובדיו. לטענתו, במהלך הדיון בבית הדין לעבודה קרא לו רויטמן במעמד אנשים אחרים "מטומטם", "חולה הזקוק לבדיקה רפואית" ו"לא נורמלי". רויטמן הודה כי קרא לפלדמן, שיוצג על ידי עו"ד רמי קרופניק, לא נורמלי וכי אמר שהוא חולה הזקוק לבדיקה רפואית, אך כפר בטענה שקרא לו מטומטם. רויטמן טען כי האמירה "לא נורמלי" אינה מבישה והאמירה "חולה" היא אמת.

בית המשפט קבע כי התובע לא הצליח להוכיח כי הנתבע קרא לו מטומטם. ביחס לשתי האמירות האחרות, דחה בית המשפט את הסברו של רויטמן לפיו, כאשר אומרים על אדם שהוא "לא נורמלי" זה לא מבזה אותו. "כך גם לגבי הביטוי 'חולה'. אני דוחה את הטענה של הנתבע, שהוא חשד כי התובע חולה והציע לבדוק אותו. ביטויים אלה הם מבישים ונועדו להבאיש את ריחו של התובע", ציין השופט.



בית המשפט ציין כי מהסברו של רויטמן ניתן להניח כעס על התובע בעקבות תלונות שהגיש נגדו בלשכת עורכי הדין. עוד אמר השופט כי לא היה עניין לציבור בדברים שנאמרו, ועל כן, אפילו אילו היתה זו אמת, והדבר לא הוכח, עדיין מדובר בלשון הרע".



טענה נוספת אליה התייחס בית המשפט, היתה כי מדובר בפרסום מוגן שנעשה בתוך הליכים משפטיים. בית המשפט קבע כי המילים שהוטחו בתובע לא היו במסגרת עדות בבית משפט או טיעון בבית משפט, ולא היו קשורות בהליך שנדון, "אלא היו חיסול חשבונות קודמים ובלתי קשורים".



בית המשפט קבע כי לאמירות אלו יש משמעות מבזה ופסק כי רויטמן ישלם לפלדמן 25 אלף שקל פיצויים ו-4,000 שקל שכר טרחת עו"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully