וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניותיה של טלעד בחברת החדשות של ערוץ 2 יועברו לידי רשת וקשת

בועז גריילסמר

29.12.2005 / 11:07

במידה ולא תושג פשרה מוסכמת לגבי שוויה של חברת החדשות עד לשבוע הבא יועברו המניות על פי שווי חברה של 8 מיליון שקל; טלעד מסרבת למכור את מניותיה בחברת החדשות על פי השווי שנקבע במכרז



הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו תעביר בשבוע הבא את מניותיה של טלעד בחברת החדשות של ערוץ 2 לידי רשת וקשת, על פי שווי חברה של 8 מיליון שקל. זאת, במידה ולא תושג עד אז פשרה מוסכמת לגבי שוויה של חברת החדשות.



כפי שהתפרסם ב-TheMarker בשבוע שעבר, זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד מסרבת למכור את מניותיה בחברת החדשות של ערוץ 2 לרשת וקשת על פי השווי שנקבע לחברה במכרז על ערוץ 2. רואה חשבון שמינתה הרשות השנייה לקראת המכרז קבע כי שווי חברת החדשות הוא 8 מיליון שקל. טלעד טוענת כי השווי נמוך מדי, ומסרבת למכור את מניותיה במחיר שנקבע. רשת וקשת מסרבות לשלם מחיר גבוה יותר.



בעלי המניות בחברת החדשות של ערוץ 2 הן זכייניות הערוץ. עד להפסד של טלעד במכרז, התחלקו מניות החברה בין קשת, רשת וטלעד בחלקים שווים. בטלעד מעריכים כי שווייה של חברת החדשות הוא יותר מ-20 מיליון שקל ומבקשים שימונה מעריך חיצוני על ידי הרשות השנייה שייקבע את שווייה העדכני של החברה. בקשת וברשת מתנגדים להצעה.



חברי הדירקטוריון מטעם טלעד, אילן טוביהו ועוזי פלד, מסרבים להתפטר בטרם תושג פשרה בעניין. ביום שלישי התקיימה ביוזמת הרשות השנייה ישיבה בהשתתפות נציגי קשת, רשת וטלעד. הישיבה הובילה למבוי סתום, שהותיר את המחלוקת בעינה.



בתקנון חברת החדשות ישנו סעיף המאפשר לרשות השנייה להעביר את המניות באופן חד צדדי מבעל זכיון לשעבר לבעלי הזכיון הנוכחיים. הרשות מתכוונת לנצל את הסעיף המדובר בשבוע הבא, במידה ולא תימצא פשרה. גורמים בטלעד אומרים כי במידה ותבוצע העברת המניות באופן חד צדדי, תערער החברה על ההחלטה לבית המשפט.



מנכ"ל טלעד אילן טוביהו ויו"ר מועצת הרשות השניה נורית דאבוש סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully