וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר בחברת הטלקום האמריקאית קווסט הודה באישומים נגדו במסגרת עסקת טיעון

מיכל רמתי

29.12.2005 / 11:36

מרק וייסברג, לשעבר סגן נשיא בכיר בקווסט, צפוי לקבל עונש של חודשיים מאסר בית וקנס בסך 250 אלף דולר בתמורה לשיתוף הפעולה שלו; וייסברג עשוי לשמש כעד התביעה במשפט נגד המנכ"ל ג'וזף נאצ'יו



בכיר לשעבר בחברת הטלקום האמריקאית קווסט קומיוניקיישנס (סימול Q) הגיע לעסקת טיעון ביום רביעי בתביעה הפלילית נגדו. מרק וייסברג, לשעבר סגן נשיא בכיר בקווסט, הודה באשמת הונאה באמצעות אמצעי התקשורת, ועשוי במסגרת העסקה עם התביעה להעיד נגד מנכ"ל קווסט לשעבר, ג'וזף נאצ'יו, המואשם במסחר לפי מידע פנימי.



וייסברג הוא אחד מבין 7 בכירים לשעבר בקווסט נגדם הוגש כתב אישום פלילי מאז 2003. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד נאצ'יו, לאחר חקירה שנמשכה 3 שנים. נאצ'יו הוא הנאשם האחרון בקווסט שמשפטו טרם החל.



וייסברג עשוי לעמוד בפני גזר דין מקסימלי של 5 שנים וקנס בסך 250 אלף דולר, אך במסגרת הטיעון ימליצו התובעים כי הוא לא ירצה עונש מאסר בתמורה לשיתוף הפעולה שלו. התובעים המליצו כי וייסברג ירצה 60 יום במאסר בית, וישלם את הקנס. התביעה ויתרה על דרישה קודמת להחזרת נכסים בשווי 2.9 מיליון דולר.



האישומים נגד וייסברג היו בגין שימוש לרעה במעמדו ללקיחת נתחים בחברות בנות של קווסט לפני הנפקתן לציבור, על חשבון קווסט וללא ידיעת החברות, בשיא בועת הטכנולוגיה. לדברי התביעה, הרווח האישי שלו מעסקות אלה התקרב ל-3 מיליון דולר. וייסברג הודה ב-12 אישומים, והתביעה ויתרה על 11 אישומים נוספים.



קווסט מואשמת כי ניפחה את הכנסותיה ב-3 מיליארד דולר, ולא כללה הוצאות של 231 מיליון דולר. הרישום הכוזב סייע לאישור המיזוג של קווסט ביוני 2000 עם US ווסט. הרשות מאשימה את הבכירים בקווסט בהצבת יעדים נוקשים לרווחי החברה ולהכנסותיה. נאצ'יו הפעיל לחץ כבד על הכפופים לו כדי לעמוד ביעדים אלה בכל מחיר, לפי התביעה. קווסט עמדה ביעדים באמצעות רישום הכנסות חד פעמיות כהכנסות חוזרות, ולבסוף נאלצה לתקן את דיווח הכנסותיה ב-2001-2000, ב-2.5 מיליארד דולר.



ארה"ב סוגרת קצוות



השנה הגיעו לבית המשפט בארה"ב תביעות פליליות רבות נגד מנכ"לים ובכירים אחרים שביצעו הונאות למיניהן, הן לייפוי תוצאות החברה והן לתועלתם האישית. אתמול הגיע לעסקת טיעון רי'צרד קוזי, החשב הראשי של חברת האנרגיה פושטת הרגל אנרון. קוזי צפוי לרצות עונש מאסר של 7 שנים, וככל הנראה יעיד נגד 2 המנכ"לים לשעבר של אנרון, קנת ליי וג'פרי סקילינג. אנדרו פסטאו, סמנכ"ל הכספים של החברה, ואשתו ליאה, שנמנתה עם עוזרותיו של קוזי באנרון, הודו באשמה מוקדם יותר השנה. אנדרו פסטאו מרצה כעת עונש מאסר של 10 שנים. על ליאה פסטאו נגזר עונש מאסר של שנה.



ריצ'רד סקראשי, מייסד ומנכ"ל חברת שירותי הבריאות הלת'סאות לשעבר, זוכה מכל האישומים נגדו מוקדם יותר השנה, אך מזלם של בכירים אחרים בחברה שפר עליהם קצת פחות - סמנכ"ל הכספים לשעבר של החברה, ביל אואנס, מרצה כעת עונש מאסר של 5 שנים בגין ההונאה שביצעה החברה.



מנכ"ל ענקית התקשורת וורלדקום לשעבר, ברנרד אברס, נידון בחודש יולי לעונש של 25 שנות מאסר בגין התפקיד שמילא בהונאה הגדולה בהיסטוריה של ארה"ב. סקוט סאליבן, סמנכ"ל הכספים של החברה, נידון ל-5 שנות מאסר במסגרת עסקת טיעון.



ג'ון ריגאס, מייסדה בן ה-80 של אדלפיה, חברת הכבלים האמריקאית פושטת הרגל, נידון לעונש של 15 שנות מאסר בגין בזיזת קופת החברה והונאת המשקיעים. ריגאס ובנו טימותי, אשר שימש סמנכ"ל הכספים של החברה, הורשעו ביולי ב-18 סעיפים של הונאה בנקאית, הונאת ניירות ערך וקנוניה.



דניס קוזלובסקי, המנכ"ל לשעבר של קבוצת התעשיה טייקו אינטרנשונל, ומארק שוורץ, סמנכ"ל הכספים לשעבר, שהורשעו בגניבת 150 מיליון דולר מהחברה, נידונו לעד 25 שנות מאסר כל אחד. קוזלובסקי ושוורץ הואשמו בכך שחילקו לעצמם ולבכירים נוספים בחברה הטבות בהיקף של 150 מיליון דולר במזומן, במניות טייקו ובמחילת חובות, בלא אישור הולם של מועצת המנהלים של טייקו. כמו כן הם הואשמו בכך שהסתירו מהמשקיעים את מצבה האמיתי של טייקו, ובמקביל מכרו מניות ואופציות של טייקו בהיקף של 575 מיליון דולר במחירים מנופחים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully