וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה מסיימת שנה כלכלית מצוינת; הודיעה היום כי התפוקה בייצור עלתה השנה ב-5%

סוכנויות הידיעות

29.12.2005 / 11:38

ביקוש מקומי ועלייה ביצוא עזרו ליצרניות הרכב והאלקטרוניקה להוביל את הצמיחה הכלכלית; בורסת קוריאה תסגור את שנת 2005 עם עלייה של 54% במונחים מקומיים ו-64% במונחים דולריים



תעשיית דרום קוריאה צמחה ב-5% בנובמבר לעומת התקופה המקבילה, העלייה הגדולה ביותר זה שש שנים. את הצמיחה הובילו יצרניות הרכב והשבבים הודות לביקושים מקומיים ועלייה ביצוא. יצרנית הרכב הגדולה בדרום קוריאה - יונדאי - דיווחה כי התפוקה עלתה ב-19% לעומת התקופה המקבילה. יונדאי מכרה 17% יותר רכבים החודש מהתקופה המקבילה, שיא מכירות חודשי של שנתיים.



בורסת קוריאה שתסגור את שנת 2005 עם עלייה מטאורית של 54% במונחים מקומיים ו-64% במונחים דולריים, הודיעה ביום שני השבוע כי תתיר לחברות זרות להיסחר בבורסת קוריאה כבורסה ראשית, ללא התנאי של סחירות בבורסה זרה אחרת. רשויות הפיננסים בדרום קוריאה מנסות למשוך חברות עם דירוג אשראי גבוה להיסחר בבורסה בסיאול כדי לפתח את שוק ההון המקומי. בורסת קוריאה הייתה שנייה בביצועיה מבין 15 הבורסות המרכזיות באסיה.



כלכלת קוריאה צמחה ברבעון האחרון ב-1.9% לעומת הרבעון הקודם. ממשלת דרום קוריאה הודיעה כי השנה תצמח כלכלת קוריאה ב-5%. התעשייה בדרום קוריאה נהנית מירידה באחוז המס למוצרי מותרות וריבית נמוכה, שמגדילה את הביקוש המקומי ותורמת ליצוא. במארס 2004 הפחיתה קוריאה את המסים על רכבים פרטיים, תכשיטים, מעילי פרווה, שטיחים ומוצרי מותרות אחרים במטרה לעודד את הצריכה המקומית.



מדד המחירים לצרכן עלה בדצמבר בדרום קוריאה ב-0.3% לעומת התקופה המקבילה, על פי סקר שערכה בלומברג. הכלכלנים שהשתתפו בסקר של בלומברג צופים כי ב-2006 תהיה האינפלציה 3%, כאשר השנה תהיה האינפלציה כנראה 2.7%.



התשואה על אג"ח לשלוש שנים של ממשלת דרום קוריאה עלתה לאור תחזיות כי הבנק המרכזי של דרום קוריאה יעלה את הריבית. התשואה על אג"ח של ממשלת דרום קוריאה עם תאריך פרעון של ספטמבר 2008 עלתה ל-5.07%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully