וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע כי בז"ן כפופה לעקרונות דיני המכרזים

שרון קדמי

29.12.2005 / 13:11

בז"ן הציבה תנאי סף במכרז לאספקת ציוד לכיבוי אש, לפיו המוצרים שיוצעו יהיו מתוצרת יצרן אחד בלבד; בז"ן טענה כי אינה כפופה לחובת המכרזים - בית המשפט קבע אחרת



בית המשפט לעניינים מינהליים בחיפה קבע כי בתי הזיקוק (בז"ן) כפופים לעקרונות דיני המכרזים ולכן הצבת תנאי סף במכרז לאספקת ציוד לכיבוי אש, לפיו המוצרים שיוצעו יהיו מתוצרת יצרן אחד בלבד - פסולה.



בבקשה לצו מניעה זמני, אשר הגישה חברת עופר כיבוי, חילוץ והצלה באמצעות עורכי הדין עדו אורלנסקי ואלעד איזנברג נטען, כי בז"ן הפרה את חובתה מכח דיני המכרזים לנהוג בשוויון ולא נתנה הזדמנות שווה למציעים השונים, כשדרשה כתנאי סף בבקשה להצעות מחיר, להציע ציוד כיבוי אש מתוצרת חברה אחת בלבד.



בז"ן טענה כי אינה כפופה לחובת המכרזים, בין השאר, כי מדובר בחברה ממשלתית בהפרטה. בכל מקרה טענה בז"ן, כי אין לפסול את תנאי הסף, שכן ציוד הכיבוי חייב להיות אחיד, מתוצרת יצרן אחד, על מנת שבשעת שריפה הכבאים יוכלו לתפעל אותו באופן אוטומאטי.



השופט רון סוקול, העותרים וקבע, כי בז"ן כפופה לחובת המכרזים ולמצער לעקרונות דיני המכרזים. כן קבע בית המשפט, כי הצבת תנאי סף המחייב הגשת הצעות הכוללות מוצרים של יצרן אחד, פוגעת בעקרונות יסוד של דיני המכרזים.



עם זאת, קבע בית המשפט, כי מתן צו מניעה זמני כעת עלול לגרום לבז"ן נזק עצום עקב הצורך הדחוף בציוד לכיבוי אש ועיכוב פרויקט גדול היה ולא יסופק הציוד. לכן, חברת עופר כיבוי, חילוץ והצלה תוכל לנקוט בהליכים מתאימים לקבלת פיצוי בגין הפסדים ונזקים שנגרמו לה, אם נגרמו, כתוצאה מהפגמים שנפלו בהליך המכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully