וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשויות התעופה העניקו רישיון למערכת ההגנה של מטוסי נוסעים אזרחיים מפני ירי טילים

זוהר בלומנקרנץ

29.12.2005 / 13:32

המערכת פותחה על רקע התראות ונסיונות של גורמי טרור להפיל מטוסים אזרחיים; החלה הרכבתה של המערכת במטוסי אל על



מערכת ההגנה של מטוסי נוסעים אזרחיים מפני ירי טילים ("פלייט גארד") של אלתא והתעשייה הצבאית (תע"ש) קיבלה היום רישיון מרשויות התעופה של ישראל. כך נמסר מהתעשייה הצבאית. הרכבתה של המערכת כבר החלה במטוסי נוסעים של חברת .



המערכת החדשה, המיועדת בעיקר להגנה מפני ירי של טילי כתף, מורכבת ממוץ נורים שפותחה בתע"ש, המשגרת את הנורים בהתאם להנחיות המכ"מ. בנוסף, מותקנים במערכת נורי הטעייה מתקדמים, המותאמים במיוחד לצורכי ההגנה של מטוסים אזרחיים. הנור אינו נראה לעין אדם, ובמקרה של שיגור לא ניתן להבחין בו.



נורי ההטעיה מיועדים להוות פתיונות לטיל המשוגר לעבר המטוס ולהסיט את הטיל מכלי הטייס. הוא פותח בתע"ש גבעון אשר מהווה מוקד ידע לאומי של מדינת ישראל בתחום אמצעי שיבוש והטעיה להגנת כלי טייס. מוצרים אלה מהווים את חוט השדרה של יכולות חיל האוויר בפעילות מבצעית מול איומי טילי נ"מ ואוויר-אוויר מתבייתי חום.

לדברי יו"ר מועצת המנהלים של התעשייה הצבאית, עובדיה עלי, "תע"ש פיתחה את הנור המותאם לתעופה אזרחית על רקע התראות ונסיונות של גורמי טרור להפיל מטוסים אזרחיים. תע"ש השקיעה מאמצים רבים להגדלת בטיחות הנור והתאמתו לתת מענה לאיומי טרור על תעופה אזרחית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully