וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקזיט האחרון של השנה: מנחם כרמל נפטר מהחזקתו בגאון-אגרו במחיר הנמוך ב-15% ממחיר השוק

שלומי גולובינסקי

29.12.2005 / 13:52

את המניות רכשו מכרמל בעלי השליטה בחברה בני גאון ורוברט פקטור, בתמורה כוללת של כ-6 מיליון שקל; מניות גאון-אגרו איבדו כ-16% מתחילת 2005



האקזיט האחרון לשנת 2005: איש העסקים החרדי מנחם כרמל מכר את החזקתו במניות חברת גאון-אגרו, הנשלטת על ידי בני גאון. כרמל החזיק ב-680 אלף מניות של גאון-אגרו שהקנו לו כ-8.5% ממניות החברה. שווי השוק של המניות הללו עומד, נכון להבוקר, על 7.1 מיליון שקל, אולם, האקזיט של כרמל היה נמוך בהרבה.



כרמל מכר את המניות לבעלי השליטה בחברה, גאון השקעות (של בני גאון) ורוברט פקטור, בתמורה כוללת של כ-6 מיליון שקל - דיסקאונט של כ-15% על מחיר השוק של המניות. גם המחיר הזה לא גבוה במיוחד, שכן מניות גאון-גארו איבדו כ-16% בשנה החולפת - בניגוד גמור למה שהתרחש בשוק ההון. עם זאת, כרמל יוצא מההחזקה עם רווח הון נאה, שכן ככל הידוע - הוא ביצע את ההשקעה במחירים נמוכים בהרבה מהמחיר בו מכר את המניות. לאחר המכירה, התפטר כרמל מחברותו בדירקטריון החברה.



כרמל הוא עדיין בעל עניין בחברת אדומים הבורסאית, העוסקת בייצור תוספי מזון, והוא מחזיק ב-15%, בשווי כולל של 2.8 מיליון שקל.



גאון-אגרו היא חברת החזקות, שהחזקותיה העיקריות הן מניות השליטה בחברת צינורות המזרח התיכון, ובחברת עמיעד מערכות סינון שהנפיקה לאחרונה בלונדון. בעקבות הנפקת עמיעד, צפויה גאון-אגרו ליהנות מרווח הון בהיקף של כ-8 מיליון שקל. לאחרונה אף דיווחה גאון-אגרו על רכישת 26% ממניות מודגל מתכת, בתמורה ל-21 מיליון שקל, ובידיה אופציה להגיע להחזקה ב-50% ממניות חברה זו.



ההון העצמי של גאון-אגרו עומד על כ-57 מיליון שקל, נכון לסוף ספטמבר. את תשעת החודשים הראשונים של 2005 סיימה החברה עם רווח נקי של 5.1 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully