וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת אי.בי.אי ממליצה: איתרתם מגמה במעו"ף שעדיין לא הגיעה למדדים המשניים? נצלו את ההזדמנות

שרון שפורר

29.12.2005 / 14:00

כלכלן המאקרו דן אקס בדק כיצד משפיעים המדדים בת"א זה על זה, והגיע למסקנה: השחקנים בשוק מודדים את השינויים במעו"ף ואז מחליטים כיצד לנהוג במניות השורה השניה והשלישית



כלכלן המאקרו, דן אקס מקבוצת אי.בי.אי בדק כיצד משפיעים המדדים השונים בבורסה לני"ע בתל אביב זה על זה. אקס בחן שלושה מדדי מניות: את מדד המעו"ף, את מדד ת"א 75 ואת מדד היתר.



אקס מצא, כי כיוון ההשפעה בין המדדים הוא ממדד המעו"ף למדד ת"א 75 ולמדד היתר, וממדד 75 לכיוון מדד היתר. בין מדד היתר למדד 75, מציין אקס, נמצאה השפעה הפוכה, אך שולית לדבריו מבחינת היקפה.



ממצאי הבדיקה מביאים את כלכלן המאקרו של אי.בי.אי למסקנה, כי השחקנים בשוק מודדים את השינויים במדד המעו"ף, ועל פי המגמה של המדד - הם מחליטים כיצד לנהוג במניות השורה השניה והשלישית.



יתרה מכך, אורכי הפיגורים בתגובות שבדקו בקבוצת אי.בי.אי, מלמדים לדעתם על קשר בעל טווח ארוך יותר בין המעו"ף לת"א 75 מאשר בין המעו"ף ליתר. כלומר - שינוי שמתרחש במדד המעו"ף, משפיע במשך פרק זמן של ארבעה שבועות על מדד ה-75, והשפעת מדד המעו"ף על היתר היא קצרה יותר ועומדת על כשלושה שבועות.



דן אקס מסביר את כיוון ההשפעה מהמדד המרכזי למשני ומהמדד המשני ליתר, כאמור, בכך שהשחקנים מחליטים מה לבצע על פי השינויים במעו"ף. למדד המוביל של הבורסה לני"ע בתל אביב הם ייטו להיכנס בהתחלה מאחר שהוא סחיר יותר וכולל את 25 החברות הגדולות מבחינת שווי שוק בבורסה. לפי המגמה במדד זה, הם יחליטו אם לצאת או להיכנס למדדים האחרים (בפיגור מסוים), ובאותו האופן, ירידות במדד ישפיעו על השחקנים למכור במדדים המשניים, תחילה ביתר ואחר כך במדד ת"א 75. הסבר נוסף שמספקים באי.בי.אי למעבר בין המניות הגדולות למניות השורה השניה והשלישית, מצוי במחירים: עם עליית מחירי המניות המובילות, מחפשים המשקיעים מניות זולות יותר ועל כן הם עוברים לרכוש במדדים המשניים.



המסקנה האופרטיבית אליה מגיע אקס, שבדק את התשואה היומית ההמוצעת במשך 5 השנים האחרונות, היא כי אין הבדל ממשי בין התשואות הממוצעות של המדדים השונים. במידה שמזהים מגמה של עליות או ירידות במעו"ף - מגמה שעדיין לא הורגשה במדדים המשניים - יש לנצל את ההזדמנות ולפעול בכיוון המגמה, מכיוון שהשינויים במדד המוביל יגולמו במלואם בסופו של דבר במדדים המשניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully