וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע אילצה את סלטי שמיר לפרסם אזהרת עסק חי

שלומי גולובינסקי

29.12.2005 / 14:32

אנשי הרשות לניירות ערך בדקו את מאזני שמיר והגיעו למסקנה כי החברה חייבת לפרסם אזהרת עסק חי

דרישה חריפה של רשות ני"ע היא זאת שהובילה את חברת סלטי שמיר לפרסם הבוקר אזהרת "עסק חי", ולפיה קיימת סבירות שהחברה תגיע למצב של חדלות פירעון. בהתאם לדרישת הרשות, גם פירסמה שמיר את אזהרת העסק החי לפני פתיחת המסחר. ככל הידוע, על בסיס מידע שהתקבל ברשות, בדקו אנשי הרשות את מאזני שמיר והגיעו למסקנה כי המצב הפיננסי של החברה שברירי, וכי היא צריכה לפרסם אזהרת עסק חי.

שמיר דיווחה הבוקר, כי שלוש סיבות מהותיות הובילו אותה כמעט לקריסה: מכירות נמוכות מהצפוי בחודש דצמבר, דרישת מלווים לפריעון חובות (שמיר לא מציינת אלו מלווים) וכן קשים במו"מ שהיא מנהלת במטרה להקטין את הגירעון שלה בתזרים המזומנים. על פי ההערכות, הקשים שהתגלו הם מול תנובה - הלקוחה המרכזית של שמיר, שמפיצה באמצעות מערך ההפצה הנרחב שלה את הסלטים המצוננים של החברה.

מצבה הפיננסי הרעוע של שמיר לא היה סוד. את הרבעון השלישי של 2005 סיימה שמיר עם גירעון של כ-8.5 מיליון שקל בהונה העצמי. היקף ההתחיבויות שלה עומד על כ-41 מיליון שקל, מתוכם כ-12 מיליון שקל לבנקים, המסווגים כחובות לזמן קצר והלוואת נוספות בהיקף של 4.5 מיליון שקל המסווגות כחובות לזמן ארוך.

את תשעת החודשים הראשונים של 2005 סיימה שמיר עם הפסד תפעולי של 4.2 מיליון שקל - כמעט כפליים מההפסד התפעולי שנרשם בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה נרשם הפסד ענק של 11.2 מיליון שקל. מנגד, מחזור המכירות של החברה לא רק שלא צמח, אלא אפילו ירד מעט, והסתכם מתחילת השנה בכ-45 מיליון שקל. פעילותה השוטפת של שמיר יצרה מתחילת השנה תזרים שלילי של 5.2 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully