וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון ברזילי: "נסיים את 2005 עם גידול של כ-40% במכירות ונמכור 15 אלף מכוניות סובארו ב-2006"

עומר שרביט

29.12.2005 / 14:37

הבעלים והיו"ר של יפנאוטו: החברה תחליף חלק מהמימון הבנקאי בגיוס של כ-150 מיליון שקל בחוב בבורסה; ברזילי מציין כי יפנאוטו קיבלה אשראי של כ-50 מיליון דולר מסוגיץ' היפאנית



בעלי השליטה ביפנאוטו, גמול וגד זאבי, ממשיכים לארגן מחדש את מבנה ההון הבעייתי של החברה. מטיס קפיטל שבאמצעותה מחזיקים השניים ביבואנית סובארו, סיימה את הרבעון השלישי בהפסד של כ-1.5 מיליון שקל וסך ההתחייבויות שלה עומד על כ-233 מיליון שקל - יותר ממחציתם לבנקים - לעומת הון עצמי של 168 מיליון שקל.



הבנקים המממנים של יפנאוטו עצמה, להבדיל ממטיס, ביניהם דיסקונט והפועלים, אף הודיעו לה כי אינה עומדת בהתניות הפיננסיות שנקבעו לה. בין היתר, לא עמדה יפנאוטו בדרישה להון עצמי של לפחות 20% מהמאזן או לפחות 30 מיליון שקל.



אמנון ברזילי, יו"ר הדירקטוריון של מטיס ואחד מבעלי השליטה בה מטעם גמול, מביע אופטימיות נוכח הצפוי ליפנאוטו בעתיד, הן מבחינת הפעילות השוטפת והן מול הבנקים המממנים: "אנחנו עומדים לגייס בתחילת השנה הבאה כ-150 מיליון שקל באיגרות חוב. כמו כן, קיבלנו לאחרונה אשראי של 50 מיליון דולר מבנק סוג'יץ' היפני כך שמול הבנקים - מצבנו ייטב".



ברזילי העריך, כי יפאנאוטו תסיים את השנה עם גידול של כ-40% במכירות: "הצפי שלי לשנה הבאה הוא שנמכור כ-15 אלף מכוניות מדגם סובארו". מטיס שואפת להעביר חלק מהחוב לבנקים לציבור והודיעה כי בכוונתה להגש טיוטת תשקיף לרשות ני"ע בינואר לשם גיוס החוב בשוק ההון.



החברה הודיעה היום כי אם גיוס ההון יושלם, הבנקים המממנים שלה עשויים לוותר על חלק מההתניות הפיננסיות, שלטענתם יפנאוטו לא עמדה בהם. כמו כן, מטיס התחייבה בפני הבנקים להעביר ליפנאוטו חלק ניכר מתמורת ההנפקה.



מטיס דיווחה היום גם על ביטול ערבות שהעמידה ליפנאוטו בהיקף של 20 מיליון דולר והחלפתה בערבות חדשה נמוכה יותר, בהיקף של 1.4 מיליון דולר בלבד. ביטול הערבות הגבוהה התאפשר לאחר שהשבוע נחתם הסכם ההפצה עם סוגיץ' היפאנית, המפיצה את רכבי סובארו ביפאן. ההסכם יאפשר ליפנאוטו לתמרן ביתר נוחות בייבוא המכוניות מבחינה מימונית, ולקבל אשראי מסוגיץ' לרכישות. עד עתה, המכוניות נרכשו באופן בלעדי מהיצרן. כעת, החברה תוכל לרכוש אותן גם מהמפיץ כפי שתעדיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully