וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים סהר העניק לאי.סי.איי מחיר יעד של 13.7 דולר - 78% מעל מחירה בשוק

שירלי יום-טוב

29.12.2005 / 14:49

האנליסט יואב בורגן: מניית אי.סי.איי מתאימה גם ככלי השקעה באי.סי.טל עבור מי שחושש מחשיפה ישירה אליה; מעריך את שוויה של וראז, החברה הבת, ב-200 מיליון דולר



אם לשפוט לפי ההמלצה של פועלים סהר, אז מניית תהיה אולי המניה הטובה ביותר של 2006. ולמה אנחנו אומרים זאת? כי יואב בורגן, אנליסט פועלים סהר, החל לסקר אתמול את החברה בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של לא פחות מ-13.7 דולר - 78% מעל מחירה הנוכחי בנאסד"ק. בורגן מדגיש כי מדובר בהמלצה ארוכת טווח, והיא אינה שוללת לחצים שליליים על המניה בטווח הקצר. לחץ כזה עשוי להיווצר בשל מימוש בקצב מוגבר של אופציות שניתנו לעובדים בעבר. בורגן גם אינו שולל חולשה מסוימת בתוצאות החברה ברבעון הראשון של 2006.



אי.סי.איי מתמחה בציוד לרשתות תקשורת ונסחרת לפי שווי שוק של 850 מיליון דולר. בפועלים סהר ציינו שהאסטרטגיה של אי.סי.איי שהתגבשה במהלך המשבר הגדול של שוק הטלקום, נושאת כיום פירות, והחברה נהנית משיעורי צמיחה משמעותיים בזכות התמקדותה בתחום רשתות מטרו אופטיות (רשתות עירוניות) וגישה בפס רחב. גם המיקוד הגיאוגרפי במערב אירופה ובמדינות מתפתחות נושא פרי, כך לפי הדו"ח.



"היצע המוצרים של אי.סי.איי, יחד עם חיזוק מכיוונם של נתבי הקצה של לורל נטוורקס, ממצב את החברה באופן אופטימלי ליהנות מההאצה הפוטנציאלית בהשקעות של מפעילות תקשורת בעולם ברשתות שיאפשרו מתן שירותי טריפל פליי", ציין בורגן. הוא מעריך שרכישת סיינטיפיק אטלנדטה על ידי סיסקו באחרונה, מהווה גושפנקא להייפ שנוצר היום סביב תחום ה-IPTV - העברת וידיאו על גבי הרשת עליה אנו מקבלים כיום שירותי אינטרנט.



הבסיס למחיר היעד השאפתני של בורגן הוא הערכת שווי הפעילות של אי.סי.איי בתחומי הפס הרחב והרשתות האופטיות, שמסתכמת ב-300 מיליון דולר עד 2009. את שווי השייר (היוון לאינסוף) הוא מעריך ב-967 מיליון דולר.



שתי הנחות מעניינות נוספות במודל הערכת השווי (לפי DCF) הוא שוויין של החברות וראז , בהן מחזיקה אי.סי.טל 36% ו-16% בהתאמה. וראז, חברת פרטית המתמחה בתחום ה-VoIP (העברת קול על גבי רשתות נתונים), מוערכת ב-200 מיליון דולר. אי.סי.טל, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-75 מיליון דולר, מוערכת ב-125-135 מיליון דולר. בורגן מעריך שאי.סי.טל, המתמחה בפתרונות למניעת הונאות ברשתות תקשורת, מצויה על סף קצירת הפירות של תהליך מפנה עסקי משמעותי. למעשה בורגן חושב שאי.סי.איי עשויה להיות כלי השקעה מעניין לאלו שרוצים להשקיע גם באי.סי.טל, אך לא בחשיפה ישירה אליה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully