וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניצף: 760.3 מיליארד דולר דרושים לחיסול תעסוקה מנצלת של ילדים בעולם אך הרווח יהיה 4.1 טריליון דולר

מיכל רמתי

29.12.2005 / 15:24

הארגון מעריך כי 246 מיליון ילדים מועסקים בתנאים מנצלים ברחבי העולם, כ-171 מיליון מתוכם בתנאים מסוכנים; חיסול התופעה צפוי להגדיל את כוח העבודה הבריא, המשכיל והמיומן



ארגון יוניצף (Unicef) מעריך כי על מנת לחסל את התופעה של תעסוקה מנצלת של ילדים (Child Labour) עד שנת 2020, תידרש השקעה של 760.3 מיליארד דולר. לפי יוניצף - הזרוע של האו"ם האחראית על זכויות ילדים - מדובר בעלות של תוכנית הכוללת השקעה בחינוך, בקצבאות ילדים ומספר תחומים נוספים, החל משנת 2000.



מדובר בלא מעט כסף, אך לדברי הארגון, התועלת הכלכלית מביטול תעסוקת הילדים המנצלת צפויה להגיע ל-5.1 טריליון דולר, ובניכוי סך ההשקעות וההפרשות - 4.1 מיליארד דולר. מדובר בתועלת כלכלית הן מהפחתת בעיות בריאותיות אך בעיקר בשל החינוך. הוצאת ילדים ממעגל העבודה צפויה להגדיל את השתתפותם במערכת החינוך, ולהגדיל את כוח העבודה הבריא, המשכיל והמיומן.



בדו"ח של יוניצף לשנת 2006, הארגון מעריך כי בעולם יש כ-246 מיליון ילדים העובדים בתנאים מנצלים - מרביתם בתחום החקלאות. 171 מיליון ילדים עובדים בתנאים מסוכנים - במכרות, בציוד וחומרים מסוכנים בענף החקלאות, ובמיכון מסוכן. מיליוני ילדות עובדות כמשרתות בתשלום או שלא בתשלום, וחשופות לניצול והתעללות. כ-5.7 מיליון ילדים מועסקים בתנאי עבדות, 1.8 מיליון ילדים מועסקים בתעשיות הפורנוגרפיה והזנות. 300 אלף ילדים מגוייסים למאבקים לאומיים מזויינים.



בניז'ר שיעור התעסוקה המנצלת של ילדים הגבוה בעולם - יותר מ-65% מהילדים בניז'ר בשנים 1999-2004 עובדים בתנאים מנצלים, לפי הדו"ח של יוניצף. הארגון טוען כי מעמסת עבודה גדולה עשויה לפגוע בילדים - הן מבחינה חינוכית, הן מבחינה פיסית ונפשית. עם זאת, הארגון מבדיל בין עבודת ילדים, המותרת החל מגיל 12 למספר מוגבל של שעות בשבוע, לבין תעסוקה מנצלת של ילדים.



יוניצף מגדיר תעסוקה מנצלת של ילדים כהעסקת ילדים בין הגילאים 5-11 בחינם או בתשלום מחוץ לבית, וכן ילדים בגילאי 12-14 שעובדים יותר מ-14 שעות בשבוע. גם עבודה במשק הבית המשפחתי יכולה גם להיחשב כתעסוקה מנצלת של ילדים, אם מדובר בהיקף רחב של מטלות.



אף כי אזור אסיה והאוקיינוס השקט מכיל את מספר הילדים העובדים הגדול ביותר - 127.3 מיליון ילדים, או 19% מאוכלוסיית הילדים - באזור של אפריקה הדרומי לסהארה, שיעור הילדים העובדים הוא הגדול ביותר: כמעט 1 מכל 3 ילדים. באזור צפון אפריקה והמזרח התיכון מועסקים 15% מהילדים.



לדברי יוניצף, נדרשות פעולות במספר רמות לחיסול תעסוקת הילדים - מרמת ההורים ועד לרמה המדינית. על ההורים להיות מודעים לחשיבות החינוך עבור המשך חיי ילדיהם, ולהעדיף לשלוח אותם לבית הספר מאשר לעבודה. לצורך כך, נדרש חינוך של ההורים עצמם לחשיבות ולתועלת החינוך. על ממשלות להקצות תקציבים ראויים על מנת לאפשר לילדים להישאר במערכת החינוך, וגם לבצע חקיקה שתאכוף את הנושא.



ברמה העולמית, נדרשת התגייסות של מדינות, חברות ופרטים לגיוס כספים לסיוע למטרה זו במדינות העולם השלישי, ולהפסקת התופעה בקרב חברות בינלאומיות המנצלות היעדר הגנות חוקיות במדינות אלה על אוכלוסיית הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully