וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מרקורי ממשיכה בדרכה מטה ומשילה 1.3%

אסף רותם

29.12.2005 / 23:21

מרקורי איבדה 11% ב-3 ימים. המדדים עולים מעט במסחר מאוד דליל. טבע עולה 0.4%

יומיים לפני תום השנה, נפתח בוול סטריט יום נוסף של מסחר דליל במיוחד ביציבות, כשהמדדים העיקריים מוסיפים עד 0.1%. גם במניות הישראליות המסחר דליל, ובולטת בפתיחה מרקורי, שממשיכה את דרכה מטה בירידה של 1.3%. לעומתה, טבע עולה 0.4%.

סקירת טרום מסחר

החוזים העתידים על המדדים המובילים בוול בסטריט מאותתים על עליות קלות בלבד בפתיחת יום המסחר הרביעי בשבוע, יומיים לפני תום שנת 2005 ולאחר מגמה דומה שנרשמה אמש בניו יורק.

דאו ג'ונס יפתח ברמה של 10,794 נקודות, ומדד נאסד"ק יפתח בגובה של 2,228 נקודות. הירידות החדות בנות ה-1% שלשום בוול סטריט, מחקו כמעט לגמרי את העליות הקלושות גם ככה מאז תחילת 2005. נראה כי המשקיעים בארה"ב ויתרו זה מכבר על מירוץ דצמבר בכלל ועל ראלי סנטה קלאוס - הראלי של השבוע של חג המולד - בפרט.

בזירת הנפט, המחירים אמנם עלו מעט, אך הם עדיין נשמרים מתחת לרף ה-60 דולר. בשעה זו נסחרים החוזים העתידייים על מחירה של חבית נפט בירידה של 16 סנט, לגובה של 59.7 דולר. זמן לא רב לאחר הפתיחה יפורסם היום דו"ח מלאי הנפט השבועי שזוכה למעקב הדוק מצד המשקיעים, שכן הוא בעל יכולת להזיז את שוק הסחורות.

בזירה המקרו כלכלית, יתפרסמו היום שלושה נתונים חשובים: מכירות הבתים החדשים בינואר (צפי לירידה לקצב שנתי של 7 מיליון מ-7.09 מיליון חודש קודם לכן), מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה (צפי לעליה ל-322 אלף תביעות מ-318 אלף בשבוע קודם לכן) ומדד הסקטור היצרני באזור שיקאגו (ירידה לרמה של 60 מרמה של 61.7 בנובמבר).

אם קונצנזוס תחזיות האנליסטים אכן יתממש, אזי הסנטימנט בוול סטריט עשוי להפוך לשלילי היום.

בקרב המניות הישראליות. בית ההשקעות אופנהיימר חתך אתמול את המלצתו לצ’ק פוינט מ"קנייה" ל"נייטרלי" ובתגובה איבדה המניה 2.8% למחיר של 20.4 דולר - רחוקה מרחק של 80 סנט בלבד משפל של שנה במניה, לאחר שאיבדה כ-17% מגובה המניה מאז תחילת 2005. באופנהיימר הדגישו את הקושי בהחדרת מוצריה החדשים של צ'ק פוינט לשוק, וכן את העובדה שהצמיחה במכירות שתתרום רכישת סורספייר תיתן אותותיה רק מ-2007. זו הורדת ההמלצה הרביעית ברציפות מאז אוקטובר לצ'ק פוינט.

קומטאץ' עשויה להמשיך לעמוד במרכז המסחר היום. אתמול התממשה המניה ב-7.7%, לאחר זינוק של כ-130% בתוך חודשיים. המניה חתמה את המסחר בגובה 1.2 דולרים.

מרקורי השלימה אמש ירידה תלת יומית של כ-11% ל-28.5. שלשום נפלה ב-7.6% בעקבות בקשה נוספת - שלישית במספר - לארכה מה-SEC לצורך פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון ה-2 וה-3 של השנה. כעת, ניצבת מרקורי, שהיתה אמורה לפרסם תוצאותיה המלאות ב-3 בינואר, בפני סכנת מחיקה מרשימת נאסד"ק, שכן ה-SEC הודיעה בעבר כי לא תיעתר לבקשה נוספת מצד מרקורי. אמש הורידו באוסקר גרוס האנליסטים את המלצתם למניה מ"החזק" ל"הפחת", על רקע אי יכולתה של החברה לעמוד בתאריך היעד של נאסד"ק.

אחרונה, מנייתה של ענקית הפרמצבטיקה, טבע. החברה המשיכה לרדת גם אתמול ובשיעור של 0.8% ל-43.5 דולר. מדובר ביום שלישי של מימושים. טבע הגיעה באמצע דצמבר לשיא של 45.5 דולר, לאחר זינוק של כ-60% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully