וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה מינתה נגיד בנק חדש: פרופ' מאריו דראגהי, בכיר בגולדמן סאקס

סוכנויות הידיעות

29.12.2005 / 15:50

דארגהי יחליף את פאציו, שאולץ להתפטר בשבוע שעבר לאחר פתיחת חקירה פלילית נגדו בחשד למסחר לפי מידע פנים וקבלת שוחד; דראגהי צפוי להיות אוהד יותר לכניסת חברות זרות למשק האיטלקי



ממשלת איטליה מינתה את פרופ' מאריו דראגהי, כיום בכיר בגולדמן סאקס, לנגיד הבנק המרכזי של איטליה במקומו של אנטוניו פאציו שהתפטר שבוע שעבר אחרי חשדות להתערבות לא כשרה בפרשת מיזוג בנקים. פרופ' דראגי צפוי להתחיל את תפקידו בפברואר.



פרופ' דראגי הוא בכיר לשעבר בגולדמן סאקס ולו ניסיון רב בקהילת הכלכלית הבינלאומית. מינויו התקבל בברכה על ידי הקואליציה הימנית מרכזית על ידי האופוזיציה וכן על ידי הקהילה הכלכלית. דראגי משמש כעת כסגן יו"ר בנק ההשקעות גולדמן סאקס. בין השנים 1991 ל-2001 שימש דראגהי כבכיר במשרד האוצר של איטליה. בתפקידו היה מהדוחפים להפרטה של משק האנרגיה, מגזר התקשורת והבנקים. כמו כן היה בין התומכים הבולטים בהצטרפותה של איטליה לגוש היורו. דראגהי צפוי להיות אוהד יותר לכניסת חברות זרות למשק האיטלקי מפאציו.



נגיד הבנק המרכזי של איטליה, אנטוניו פאציו, התפטר בשבוע שעבר מתפקידו לאחר פתיחת חקירה פלילית נגדו בחשד למסחר לפי מידע פנים וקבלת שוחד. פאציו התפטר עקב לחץ גובר של ממשלת איטליה והבנק המרכזי האירופי. החקירה נגד פאציו, שעל דבר פתיחתה פורסם בסוף השבוע, הצטרפה לחקירה קודמת על שימוש לרעה בכוחו וקיום מכרז בלתי הוגן. ההאשמה החמורה הנוכחית כלפי פאציו היא על העדפה בלתי הוגנת של בנקה פופולארה איטליאנה האיטלקי על פני מתחרהו ההולנדי, בנק ABN אמרו, בקרב על השליטה בבנק אנטונוונטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully