וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יקבל ב-8 בינואר את מכוניות הליסינג שיספק לקציניו

אסף בר-שי

29.12.2005 / 16:11

אלבר תספק כ-5,500 מכוניות שהן 60% מהיקף המכרז וניו-קופל SIXT תספק כ-3,500 מכוניות שהן 40% מההיקף; מסירת המכוניות תתקיים בדירוג מהחודש הבא ועד לשנת 2008



אמנם באיחור של למעלה מחודש, אבל בסופו של דבר מכרז הליסינג הענק של צה"ל יוצא אל הפועל. בעוד כשבוע, ב-8 בינואר, מתחילה מסירת כלי הרכב לקציני צה"ל בשיטת הליסינג. מדובר בכ-9,000 מכוניות שמיועדות למרבית דרגות הקצינים. צה"ל יקבל את ראשונות המכוניות מחברת אלבר ומחברת ניו-קופל SIXT שזכו במכרז. אלבר תספק כ-5,500 מכוניות שהן 60% מהיקף המכרז וניו-קופל SIXT תספק כ-3,500 מכוניות שהן 40% מההיקף. מסירת המכוניות תתקיים בדירוג מהחודש הבא ועד לשנת 2008.



במסגרת המכרז מיועדות מכוניות שונות לקצינים בדרגות שונות. רבי סרנים (רס"ן) יקבלו יונדאי גטס, סגני אלופים (סא"ל) יקבלו שברולט אוויאו או יונדאי אקסנט, אלופי משנה (אל"מ) יקבלו סובארו אימפרזה או מיצובישי לנסר, ותתי אלופים (תא"ל) יקבלו מאזדה6 או פורד מונדאו.
מבין הקצינים, רק תא"לים וכמה מהאל"מים יוכלו לבחור איזו מכונית יקבלו בדיוק, היתר יקבלו את שיימסר להם. תא"לים ואל"מים יוכלו לקבל את המיניוואן הקומפקטי, מאזדה5, אם יש להם ארבעה ילדים ומעלה, שאר הקצינים בעלי משפחות גדולות יצטרכו לקנות מכונית משלהם אם יחפצו בנסיעה משפחתית. ואם מי מהקצינים חושש - כל המכוניות במכרז הליסינג מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית.



אחד היתרונות של קציני צה"ל בעלי המכוניות הצמודות במעבר לליסינג, היא העובדה שאין יותר צורך לבצע יום טיפולים אלא רק להתקשר לחברת הליסינג שתטפל במכונית.



המטרה של צה"ל במעבר לליסינג היא לחסוך את הצורך לקנות את אלפי המכוניות אחת לכמה שנים, ומעבר לעלות אחזקה של מכוניות המחושבת בערך חודשי. אחת הביקורות כלפי צה"ל במכרז הנוכחי היא שאין במכרז כלל מכוניות בעלות מנוע דיזל הצורך סולר, שהוא חסכוני ממנוע הבנזין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully