וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה בקליפורניה מבקשות לחייב את קלפיין לכבד חוזי אספקת חשמל

רויטרס

29.12.2005 / 17:06

קלפיין - מתחרתה של אורמת בארה"ב - ביקשה לבטל החוזים "הבלתי רווחיים ומכבידים פיננסית" על החברה על מנת לאפשר לה להתארגן מחדש; לטענתה, תפסיד 1.2 מיליארד דולר מחוזים אלה



שתי שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה בקליפוניה הגישו בקשה שנועדה למנוע מחברת קלפיין (סימול CPNLQ.PK) לנצל את מעמדה כמוגנת מפני פשיטת רגל על מנת להתחמק מחוזים לאספקת חשמל. קלפיין היא אחת משתי המתחרות הבולטות של קבוצת בשוק האנרגיה הגיאותרמית בארצות הברית.



סאות'רן קליפורניה אדיסון ומחלקת משאבי המים של קליפורניה (CDWR) הגישו מסמכים לבית משפט לפשיטות רגל, וביקשו ארכה לקיום מחקר ושימועים נוספים בטרם יוחלט על ביטול חוזים מסויימים. במקביל, הגישה אדיסון בקשה להעברת הדיון בחוזה מולה לבית משפט מחוזי על מנת לבדוק האם לנציבות האנרגיה הפדרלית סמכות לפסוק בנוגע לביטול החוזים.



קלפיין מבקשת לבטל 8 חוזים "בלתי רווחיים המכבידים פיננסית" על החברה. לטענת קלפיין, היא תפסיד 1.2 מיליארד דולר אם תאולץ לעמוד בחוזים אלה: "ביטול החוזים הבלתי רווחיים חיוני להתארגנות מחדש של קלפיין".



חברת קלפיין הגישה לפני שבוע בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11). החברה כורעת תחת חובות בסך 17 מיליארד דולר ומופעל עליה לחץ משפטי מצד הנושים. קלפיין, שדיווחה בבקשה על נכסים של 26.6 מיליארד דולר, הודיעה כי רוב החברות הבנות שלה הגישו גם הן בקשה להגנה מפשיטת רגל. מנכ"ל החברה הטרי, רוברט מיי, הצהיר כי החברה מתכוונת להמשיך לתפעל את תחנות הכוח ולאפשר אספקה סדירה של חשמל. מומחים בשוק מעריכים, כי פשיטת הרגל של החברה לא תשפיע עמוקות על החברה - "העובדים ימשיכו לעבוד והמפעלים ימשיכו לפעול".



בעת הגשת הבקשה לבית המשפט, ביקשה החברה גם לדחות חלק מחוזיה, ביניהם הסכמים למכירת חשמל במחירים נמוכים מעלותו וממחיר השוק. זאת, יום לאחר שהתובע הכללי של מדינת קליפורניה, ביל לוקייר, הגיש בקשה לנציבות הפדרלית לפיקוח על האנרגיה, בדרישה לחייב את קלפיין לספק חשמל במסגרת חוזים ארוכי טווח - גם במקרה של פשיטת רגל. החברה מספקת כ-10% מצריכת החשמל בקליפורניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully