וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות ממשיכות לעלות בדרך לשנה הטובה ביותר זה שש שנים; לונדון בשיא של ארבע שנים

TheMarker

29.12.2005 / 19:29

ענקית התעשייה הגרמנית סימנס קרובה לשיא של שלוש שנים; הילטון גרופ עלתה 1.2% לאחר מכירת חטיבת המלונות; בורסת לונדון עלתה 17% מתחילת השנה; פרנקפורט זינקה 28% השנה; פאריס טיפסה 25%



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית על רקע מחזורי מסחר דלילים, ונמצאות בדרכן לעלייה השנתית החדה ביותר מזה שש שנים. בורסת לונדון עלתה ב-0.3% ונסגרה בשיא של ארבע שנים. הבורסה עלתה ב-17% מתחילת השנה. בורסת פרנקפורט, אשר עלתה מתחילת השנה ב-28%, הוסיפה 0.2%; בורסת פאריס, שעלתה השנה ב-25%, עלתה היום ב-0.3%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 נסגר בעלייה של 0.4% - על סף שיא של ארבע שנים - לאחר שרשם מתחילת השנה עלייה של 24%.



הילטון הוטלס (סימול HLT), רשת המלונות השלישית בגודלה בארה"ב, רוכשת את חטיבת המלונות של קבוצת המלונאות וההימורים הבריטית הילטון גרופ (סימול HG.L) תמורת 3.3 מיליארד ליש"ט (5.71 מיליארד דולר) - בעסקה אשר תשוב ותמזג את הרשת שפוצלה בשנת 1964.



בעקבות העסקה, המשקפת מכפיל של 11.3 על רווחיה הצפויים של החטיבה בשנת 2006, תישאר הילטון גרופ עם עסקי ההימורים שלה - לדברוקס (Ladbrokes), רשת סוכנויות ההימורים של הילטון - אשר ימשיכו להיסחר תחת הסימול של הילטון בבורסת לונדון. מניית הילטון גרופ עלתה ב-1.2%.



ענקית התעשייה הגרמנית סימנס (סימול SIE.DE) נסגרה בעלייה של 1.4% לרמתה הגבוהה ביותר מאז אביב 2002. החברה הודיעה אתמול כי זכתה במשותף בחוזה בסך 2.2 מיליארד דולר להקמת מרכז התפלת מים בסעודיה.



יצרנית התרופות נוברטיס הודיעה, כי מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אישר את שיווקה של התרופה לטיפול בסרטן השד פמארה (Femara). מניית נוברטיס עלתה ב-1%.



מינכן רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, הודיעה כי נזקי עונת סופות ההוריקן של שנת 2005 יגרעו קרוב ל-1.5 מיליארד יורו (1.78 מיליארד דולר) מהשורה התחתונה שלה - סכום גבוה מההערכות הקודמות. עם זאת מסרה החברה, כי למרות הנזק תעמוד בתחזיות לשנת 2005 וכי תגדיל את הדיווידנד למשקיעים בשנה זו ב-55% ל-3.1 יורו למניה. מניית מינכן רה נסגרה בעלייה של 0.1%.



אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה, הודיעה כי היא צופה עלייה ברווח ובדיווידנד למשקיעים בשלוש השנים הבאות. מניית אליאנץ נסגרה בירידה של 0.2%, לאחר שבמהלך המסחר הגיעה לרמתה הגבוהה ביותר זה שלוש שנים.



חברת התעופה לופטהנזה מתכננת לגייס כ-2,400 עובדים חדשים בגרמניה בשנה הבאה, אמר מנכ"ל החברה, וולפגנג מיירובר, בראיון לעיתון "בילד" שיפורסם מחר. מניית לופטהנזה עלתה ב-0.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully