וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב סירב לאשר עסקת טיעון עם מנכ"ל לשעבר של מו"ל מדריכי הטלוויזיה שבשליטת ניוז קורפ אשר שיבש חקירה

סוכנויות הידיעות

29.12.2005 / 21:31

זאת בעקבות בקשת ה-SEC שטענה כי העונש שאמור היה להיגזר על המנכ"ל לשעבר של ג'מסטאר-TV Guide במסגרת עסקת טיעון עם משרד המשפטים אינו כבד דיו



שופט פדרלי בארה"ב סירב לאשר עסקת טיעון שחתם משרד המשפטים האמריקאי עם המנכ"ל לשעבר של מפיקת מדריכי הטלוויזיה האמריקאית ג'מסטאר-TV Guide, הנרי יואן. זאת, בעקבות בקשת רשות ני"ע בארה"ב (SEC), אשר טענה כי העונש שהוטל עליו במסגרת עסקת הטיעון אינו כבד דיו.



במסגרת עסקת הטיעון היו אמורים להיגזר על יואן שישה חודשי מעצר בית בגין חלקו בשיבוש הליכי חקירה שניהל ה-SEC בעקבות הונאה חשבונאית בסך 248 מיליון דולר בג'מסטאר, הנמצאת בשליטת ענקית המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק. לדברי ה-SEC, יואן השמיד ראיות מפתח בתיק, בכוונה תחילה, ופגע בכך בחקירה שניהלה הרשות.



המחלוקת בין משרד המשפטים לבין ה-SEC באה על רקע העונש הקל יחסית שהיה אמור להיגזר על יואן, לעומת עונשים כבדים יותר שהוטלו על מנהלים בכירים שהיו מעורבים בשערוריות תאגידיות בשנים האחרונות.



כך למשל, נידונה מרתה סטיוארט לחמישה חודשי מאסר בפועל ולחמישה חודשי מעצר בית בגין שיבוש הליכי חקירה של מכירת מניות שביצעה של חברת הביוטכנולוגיה איימקלון.



בעקבות חשיפת אי סדרים חשבונאים בג'מסטאר באפריל 2002, נתבעה החברה בגין ניפוח הכנסותיה ב-248 מיליון דולר בשנים 2002-1999. מאז חשיפת אי הסדרים נפלה מניית החברה ביותר מ-80%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully