וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרציקוביץ': "מי ששווה לו ישלם גם 150 מיליון שקל"

איציק גניש

29.12.2005 / 21:51

יעקב שחר חושב שעם מותג כזה אפשר לדחות הצעות של 90 מיליון שקל; ג'קי בן זקן היה רץ להנפיק בבורסה; דני לאופר טוען שהמחיר של לוני מופקע; ודניאל יאמר קובע שהכל פוליטיקה; מכבי ת"א במכרז של המדינה, שאלת המאה מיליון



מאת איציק גניש ומשה בוקר



ארקדי גיידמק הופך עולמות בירושלים, לב לבייב הולך להפועל ת"א, דניאל יאמר חותם בנתניה ושחר כבר מזמן בעל הבית של חיפה. הכדורגל הישראלי עולה ליגה כלכלית, ובכל זאת נפקדת אחת בולטת בטרנד החדש. דווקא הקבוצה הנחשבת לגדולה במדינה, מבחינת מאגר אוהדים, נשארת בינתיים מחוץ לחגיגת המילארדים. בעוד בירושלים שופכים מיליוני יורו על צוות מקצועי, בקרית שלום מנהלים מדיניות פיננסית מאוזנת ומחתימים מאמן ב-35 אלף דולר. ארבע ידיים יש בפוקר השבועי של האוליגרכים, ורק היד החמישית חסרה, זאת שהביאה 10 אלפים מנויים בתחילת העונה. אז איך זה שדווקא את מכבי תל אביב אף אחד לא קונה?



בינתיים צריך להדגיש, כי סיפורים על מכירה עתידית דווקא יש למכביר. פעם זה צ'רנוי ופעם טייקון אלמוני כזה או אחר, שום דבר שנראה שרציני. יש כאלה שטוענים שלוני הרציקוביץ' שומר את הקלפים קרוב לחזה ונמצא הקונה המאושר, אבל הבעלים מדגיש שבינתיים לא היתה אף הצעה רצינית. שלשום לאחר האימון הראשון של טון קאנן, הוא הבריק: "זה נמכר בחמישה שקלים. לוני מכר להרציקוביץ'. בכל יום אני רואה בעיתון שמחפשים בשבילי קונה במדור דרושים של הקבוצות, אבל האמת היא שאף אחד לא פנה אלי. נותר לי רק לקחת את כל הפרסומים בהומור".



ערך המותג



אתמול, בשיחה עם "ספורט הארץ", ניסה הרציקוביץ' להסביר קצת יותר ברצינות מה מצב העניינים, ואיך זה שדווקא את הקבוצה הכי גדולה בארץ עוד לא קנו. "שימו לב מי נכנס ולאיפה. דברים קורים יותר בגלל קשר של אנשים מאשר שוק פתוח. זה לא קטע ששמתי את מכבי למכירה, לא שמנו את המוצר על המדף".



מה המחיר של מכבי, 100 מיליון שקל?



"למה לא 200"?



למה לא באמת?



"מעולם לא ביקשתי למכור את מכבי. אם מישהו יבוא, נורא ירצה את הקבוצה ויגיד לי קח צ'ק לך הביתה, נדבר. עוד לא היה אחד כזה".



אז מה הסכום לקניית מכבי?



"אין תג מחיר למכבי. אני לא יודע להגיד מה הסכום. זה שותפות? זה הסדר אחר? זה קנייה של כל הקבוצה? מה קורה עם כל הסכומים מסביב לקנייה? זה לא עובד ככה. יש אנשים ש-100 מיליון בשבילם זה ריבית של שעתיים ויש כאלה שאותו סכום הוא סוף העולם עבורם. מי ששווה לו ישלם גם 150, ומי שלא שווה לו, לא ישלם גם 20. אגב, גם אם מישהו יבוא עם 100 מיליון, אני לא בהכרח אתן לו. יש דברים שהם מעבר לכסף, יש גם אידיאולוגיה".



ובאמת אף אחד לא פנה אליך?



"פנו המון. אמרו, 'תן לי, אני אעשה את הקבוצה שלך יותר טובה'. אני צריך לתת להם את הקבוצה שלי, לעשות יותר טוב, לנהל עם הכסף שלי? מכבי זה מותג, סמל לאומי, מי שרוצה לקנות, צריך לשים הרבה מאוד כסף".



אמרת שהשקעת כ-100 מיליון.



"הייתי עדין".



עונה הבאה אתה במכבי?



"אי אפשר לדעת מה יילד יום, כמו בעסקים. החיים משתנים, הכל אפשרי. בינתיים אמשיך לנהל את הקבוצה כרגיל, ונתכנן את העונה הבאה. נכון לעכשיו, אני לא רואה סיבה שלא אהיה במכבי בעונה הבאה".



שנת המאה



חברת "מופת", בה נכלל גם הרציקוביץ', קיבלה את מכבי ת"א מידיו של היו"ר רוני קליימן בעונת 96-95. לאחר עונת הדאבל עם דרור קשטן היא התפרקה. מאיר שמיר, דייויד פדרמן, יולי עופר, מוזי ורטהיים, עופר נמרודי ושלום זינגר הלכו, הרציקוביץ' נותר לבד ולקח על עצמו את חובות החברה. גובה החוב נתון לפרשנות. אשר פרידברג, חבר הנהלה בעבר, מדבר על 20 מיליון שקל; דני לאופר, יו"ר האגודה בשנים 92-88 מדבר על 7 מיליון.



ההערכה היא שמדובר על 17 מיליון שקל.



כך או כך, מכאן ואילך מדובר בהפסדים שנוצרו בתקופת הרציקוביץ'. המקור העיקרי לשיערוך גובה ההפסדים בעשר השנים שלו בקרית שלום הוא הרציקוביץ' עצמו, שמדבר על 100 מיליון שקל ויותר. גם בבקרה התקציבית מדברים על אותו סכום פחות או יותר. גורם בבקרה אמר השבוע: "הרציקוביץ' הביא הרבה כסף מהבית בכל שנה מאז שנכנס למכבי ת"א. לא היתה שנה שמכבי ת"א סיימה את העונה בצורה מאוזנת. מלבד העונה של ליגת האלופות, בכל עונה מכבי הפסידה הרבה כסף. 20 מיליון דולר נשמע סכום ריאלי".



גובה החובות קרדינלי לשאלת שוויה של מכבי ת"א. רוב הגורמים איתם שוחחנו השבוע העריכו שזה פחות או יותר מה שלוני מבקש, 100 מיליון שקל. הוא יכול להרשות לעצמו להיות בררן עכשיו, כי בשנתיים האחרונות הגיעה הקבוצה לאיזון תפעולי. עונת ליגת האלופות סידרה הכנסה של כחמישה מיליון דולר ומכירה של 10,000 מנויים העונה מבטיחה איזון בין ההוצאות להכנסות. אולי זה גם מה שמסביר את ההתעקשות של הרציקוביץ' לחכות לרגע המתאים ולכסף הגדול.



ג'קי בן זקן חושב שהרציקוביץ' צודק: "לוני מעולם לא שידר שמכבי עומדת למכירה. כל הקבוצות שנמכרו היו במצב כלכלי קשה מאוד. גם בית"ר, גם נתניה וגם הפועל ת"א. צריך לזכור שמכבי מעולם לא עמדה בפני פירוק, מוסר התשלומים גבוה, ואם מסתכלים על חברה עסקית יציבה ואיתנה, אז זו מכבי. אם היא היתה נסחרת בבורסה, אני הייתי משקיע בה. לכן לוני לא משדר מצוקה ובמקביל מעמיד תנאים נוקשים, כי הוא רוצה להחזיר לעצמו את ההשקעה, כ-100 מיליון שקל, ולדעתי גם להרוויח. הוא אכל מרורים כאשר אף אחד לא הסתכל על הכדורגל הישראלי, ועכשיו שהכדורגל הפך להיות אופנתי, אנשים צריכים לשלם".



גם יעקב שחר מסכים עם הקביעה: "הוא השקיע עשרות מיליוני שקלים בקבוצה. כל בעלים של קבוצה יכול לחשוב אם סכום כזה או אחר מספיק או לא מספיק לערך שהוא חושב שמגיע למועדון שלו. במקרה של מכבי ת"א מדובר במותג, וככזה הוא עולה המון כסף. אפשר להבין למה סכומים של 80 ,70 או 90 מיליון שקל, או כל סכום אחר שמפורסם בתקשורת לא משכנעים את לוני למכור את הקבוצה. מכבי ת"א כמותג כנראה שווה ללוני הרבה יותר".



משה תאומים ממהר להצטרף: "אני מאמין שעם הזמן גם למכבי ת"א יהיו קונים. אני יודע שיש גורמים עסקיים שמתעניינים במכבי ובעוד קבוצות כדורגל. ללוני אין בעיה למכור את מכבי. לוני איש עסקים מצליח, הוא מאמין שהוא יכול להשביח את הנכס שיש לו, להחזיר את ההשקעה הגדולה שלו ואפילו ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully