וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות הנבחר עופר עיני: עד סוף כהונתי, כמעט בכל מקום עבודה פרטי יהיו הסכמים קיבוציים

חיים ביאור

30.12.2005 / 8:04

עיני הביע את בטחונו כי יזכה לשיתוף פעולה בתחום זה מצד התאחדות התעשיינים, שאת נשיאה, שרגא ברוש, הגדיר "חבר קרוב"; כיום מאגדת ההסתדרות כ-600 מתוך 700 אלף עובדי המגזר הציבורי



"אני מתחיל היום מהלך שבמסגרתו עובדי המגזר הפרטי-עסקי יצורפו כחברים בהסתדרות כדי שלא יימשך מצב שבו ההסתדרות מייצגת למעשה רק את עובדי המגזר הציבורי" - כך אמר אתמול היו"ר החדש של ההסתדרות, עופר עיני.



בהופעה בפני האסיפה השנתית של התאחדות התעשיינים, אמר עיני שהוא הציב לעצמו יעד: עד תום תקופת כהונתו בראשות ההסתדרות כמעט כל עובדי המגזר הפרטי, יועסקו במסגרת הסכמים קיבוציים עליהם תחתום ההסתדרות או ועד עובדים שייבחר מטעמה.



כיום ההסתדרות מאגדת כ-600 מתוך 700 אלף עובדי המגזר הציבורי ורק כמה עשרות אלפי עובדים מתוך יותר מ-1.5 מיליון עובדים המועסקים במגזר הפרטי. כל יתר העובדים במגזר הפרטי מועסקים באמצעות חוזים אישיים הנחתמים ישירות בין העובד לבין מעסיקו, כאשר להסתדרות אין כל השפעה על תוכנם.



עיני הביע את בטחונו כי יזכה לשיתוף פעולה בתחום זה מצד התאחדות התעשיינים, שאת נשיאה, שרגא ברוש, הוא הגדיר "חבר קרוב". לדבריו, "להתאחדות התעשיינים ולהסתדרות עניין משותף: קביעת תנאי העבודה והשכר במשק שלא באמצעות חקיקה, אלא באמצעות הסכמים קיבוציים ביניהן, הלוקחים בחשבון את מצבו של כל ענף".



"עתה ניגש לשלב הבא בהסכם הפנסיה: אנו עומדים לבקש מהממשלה שתוציא להסכם צו הרחבה כדי שיחול על העובדים בכל ענפי המשק", אמר עיני.



יו"ר התאחדות התעשינים שרגא ברוש אמר באסיפה שההתאחדות יוזמת העברת מפעלים ממרכז הארץ לאיזורי הפריפריה, מכיוון שבפריפריה מצוי כוח אדם שאותו ניתן להעסיק בעלויות שכר נמוכות יחסית לעלויות שבאיזור המרכז. "המהלך נועד גם לסייע ביצירת מקומות עבודה חדשים בפריפריה" - טען ברוש.



לדבריו, לפני כל דיון על העלאת שכר המינימום, יש לפעול לאכיפתו במקומות עבודה רבים שבהם הוא אינו נאכף. לדבריו, השכר הממוצע בתעשיה הוא 9,900 שקל, גבוה מהשכר במגזר השירותים שהוא 7,300 שקל וכמעט פי שלושה משכר המינימום במשק, שהוא 3,335 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully