וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות בינ"ל לסיגריות ומשקאות ישתפו פעולה עם רשות המסים במלחמה בהברחות

מוטי בסוק

30.12.2005 / 8:10

זיוף הסיגריות מטריד רשויות מס בכל העולם; לאחרונה נודע על הקמת מפעלים מחתרתיים לזיוף בעיראק, המעלה חשש מצד רשויות המכס באזור להברחת סיגריות למדינות המזה"ת, כולל ישראל



חברות רב לאומיות מובילות בתחומי הסיגריות והמשקאות החריפים עשויות לחתום בקרוב על הסכמים לשיתוף פעולה עם רשות המסים בישראל במלחמה בהברחות. כך עולה ממפגש שקיימו שלוש מחברות אלו עם בכירים ברשות המסים בשבוע האחרון.



רשות המסים קיימה שני ימי עיון עם נציגי בריטיש אמריקן טאבקו ופיליפ מוריס, שתיים מיצרני הסיגריות הגדולות בעולם, וחברת המשקאות דאג'ר, הגדולה בעולם בתחום המשקאות החריפים, ביחס לאפשרות לשתף פעולה במלחמה בהברחות. את רשות המסים יצגו אנשי מחלקות החקירות והמודיעין.



זיוף הסיגריות מטריד רשויות מס בכל העולם. זאת לנוכח העובדה כי מפעלים מחתרתיים העוסקים בזיוף קמים חדשות לבקרים במקומות רבים בעולם. לאחרונה נודע על הקמת מפעלים כאלה בעיראק, המעלה חשש מצד רשויות המכס באזור להברחת סיגריות למדינות המזה"ת, כולל ישראל.



בסין, כשליש משוק הסיגריות העולמי, נמצא הריכוז הגבוה ביותר של מפעלים מחתרת, למרות מאמצי הרשויות להשמדת מפעלים אלה. נציגי דאג'ר, סקרו את הבעיתיות במיסוי אלכוהול, ואת השפעות ההונאות בתחום זה על הכנסות המדינות ממסים.



דורון ארבלי, מנהל מחלקת חקירות מכס ומע"מ בחיפה, שריכז את הדיונים עם החברות הרב-לאומיות, אמר כי בשל הפוטנציאל הכספי הגדול הטמון בזיוף סיגריות והברחתן, רשויות המסים בעולם מזהות כניסה של ארגוני פשע גדולים, וחמור מכך, של ארגוני טרור, לתחומים אלה, בתקווה להפקת רווחים מהירים וקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully