וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: רשויות מקומיות ניכו פנסיה מהעובדים ולקחו את הכסף למימון גירעונות

חיים ביאור

30.12.2005 / 8:31

בצעד נדיר תוקפת ההסתדרות את בית הדין לעבודה: "הפך שותף עקיף להלנת השכר ברשויות; התנהגות הרשויות המקומיות גובלת בפלילים"



"כחצי מיליארד שקל שנוכו משכר העובדים ברשויות המקומיות עבור פנסיה, לא מועברים לתעודתם. הכספים מועברים לקופות הרשויות מקומיות כדי לממן את הגירעונות שבהם הרשויות מצויות" - כך נטען בדו"ח חדש של ההסתדרות המתייחס למשבר השכר ברשויות המקומיות.



את הדו"ח הכינו יו"ר הסתדרות המעו"ף (הפקידים לשעבר) ליאון מורוזובסקי והיועצת המשפטית הראשית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד דורית טנא-פרצ'יק. השניים טוענים כי הכספים נלקחו מכ-40 אלף עובדים ברשויות המקומיות. "הרשויות מנכות מדי חודש בחודשו את חלק העובד להבטחת זכויותיו הפנסיוניות וכן לקופות הגמל ולמעשה מעכבות אצלן את הכספים שלא כדין. זוהי עבירה פלילית" - טוענים השניים בדו"ח שנשלח לראשי מרכז השלטון המקומי ולחברי הכנסת. "חמור הדבר שהממשלה נותנת יד להתנהלות זו" - נאמר בדו"ח.



לדברי מורוזובסקי וטנא-פרצ'יק החובות של הרשויות המקומיות לקרנות הפנסיה ולקופות הגמל לאחר ביצוע הניכוי משכר העובדים מגיעים לסכום של חצי מיליארד שקל. זאת משום שחלק מהרשויות נמנעו מהעברת הכספים לקרנות במשך שנים רבות.



בהתייחסם לתופעה של אי תשלום השכר במועדו בעשרות רשויות מקומיות, מותחים מורוזובסקי וטנא-פרצ'יק ביקורת נדירה על בית הדין הארצי לעבודה: "השופטים מעכבים כבר שנה תמימה את פסיקתם בעניין התביעות שההסתדרות הגישה נגד מרכז השלטון המקומי בשל אי תשלום השכר ובכך הופכים לשותפים עקיפים להלנת השכר".



"אחת לחודש או חודשיים בית הדין מבקש מהצדדים - ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי - להגיש דיווח על מצב תשלום המשכורות ובכך מסתכמת עבודתו, תוך גילוי אזלת יד" - אומרים השניים. לדבריהם, עיכוב מתן ההחלטה על ידי ביה"ד מונע מההסתדרות לנקוט בצעדים אחרים, כמו הכרזה על שביתה או עתירה לבג"ץ".



יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר בתגובה: "אני מסכים עקרונית עם טענות ההסתדרות ואולם בנוגע לאי העברת הכספים שנוכו לקרנות הפנסיה ולקופות הגמל, מדובר במספר עובדים נמוך בהרבה מכפי שנטען ובסכומים קטנים יותר. אני קורא לממשלה לפעול בדחיפות לפתרון המצוקה התקציבית של הרשויות המקומיות, כדי שסוף סוף יתוקן המצב והעובדים לא ייפגעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully