וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ העלתה את ההצעה לבנק הסיני גואנגדונג דיוולופמנט בנק לכ-3 מיליארד דולר

ליאון איצקר

30.12.2005 / 11:18

סיטיגרופ ושותפים מקומיים הוסיפו יותר ממיליארד יואן להצעתם עבור נתח של 85% - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג מפי אנשים המעורבים בשיחות



סיטיגרופ העלתה את הצעתה לבנק הסיני גואנגדונג דיוולופמנט בנק (Guangdong Development Bank), הנמצא בבעלות ממשלתית, ל-24.1 מיליארד יואן (3 מיליארד דולר) - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג מפי אנשים המעורבים בשיחות.



המקורות, אשר ביקשו שלא להזדהות לפני שייבחר רוכש, אמרו כי סיטיגרופ ושותפים מקומיים הוסיפו יותר ממיליארד יואן להצעתם עבור נתח של 85%. המקורות אף אמרו כי סוסייטה ג'נרלי הצרפתית וחברת הביטוח הסינית פינג אן אישורנס הגישו הצעות נמוכות יותר עבור הבנק, בעל 26 סניפים בגואנגדונג, המחוז השני בעושרו בסין.



הם הוסיפו כי הממשלה המחוזית של גואנגדונג, השולטת בבנק, עשויה להחליט על הרוכש לפני אמצע ינואר וכי מחירי ההצעות הסופיות נחשפו על ידי גואנגדונג דיוולופמנט בנק בפגישה ביום רביעי.



בשבוע שעבר דיווחה בלומברג כי סיטיגרופ מובילה הצעת רכש של לפחות 22 מיליארד יואן עבור 85% מגואנדונג דוולופמנט בנק. מקורות אמרו אז כי סיטיגרופ מציעה לרכוש כ-45%-40% מהבנק הסיני, ויתר הנתח יחולק בין מספר שותפים סינים. סין אמנם מגבילה את היקף הבעלות הזרה על הבנקים שלה, אך לדברי המקורות, ייתכן כי הממשל יוותר על יישום תקנה זו, כיוון שהבנק זקוק להשקעה.



סוכנות הידיעות שנגחאי סקיוריטיס ניוז דיווחה מוקדם יותר השבוע כי סיטיגרופ אישרה שבכוונתה להגדיל החזקותיה בבנק הסיני שנגחאי פודונג דוולופמנט בנק מ-4.6% ל-19.9%. הגדלת החזקותיה בבנק אל סף מגבלת ההחזקות הזרות בבנקים סיניים (20%) שקבעה ממשלת סין, עשויה לבשר על כך שענקית הפיננסים נערכת לרכישת החזקות בבנק סיני נוסף. במסגרת ההסכם להגדלת החזקותיה בשנגחי פודונג, בוטל גם הסדר הבלעדיות בין סיטיגרופ לבנק - דבר שיתיר לסיטיגרופ לרכוש נתח בגואנגדונג דוולופמנט בנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully