וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סיימה בעליות: המעו"ף טיפס ב-0.3%

עומר שרביט

1.1.2006 / 17:35

שטראוס התחזקה ב-6.3%. כנפיים הוסיפה 5.7% על רקע מכירת פעילות התעופה של ארקיע. תדיראן עלתה ב-7.4%

יום המסחר הראשון של השנה האזרחית החדשה נחתם בנימה חיובית ובעליות שערים של עד 0.6%. המסחר נפתח בירידות שערים של עד 0.4% אולם בהמשך היום, עברו המדדים לעליות. לאחר מחזור עתק של כ-2.4 מיליארד שקל ביום חמישי, השנה החדשה נפתחה במחזור מנומנם של 691 מיליון שקל.

בתחילת היום נדמה היה כאילו השוק בשל למימוש רווחים, וירידות סוף השבוע בוול סטריט סייעו לפתיחה השלילית. אולם נתוני מקרו חיוביים שפירסם הלמ"ס, תמכו בתמחור של המדדים, גם לאחר שהבורסה עלתה בכ-35% בשנה החולפת.

מדד המעו"ף עלה ב-0.3% ל-826 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.6% ל-827 נקודות והתל טק התחזק ב-1.4%. מחזור המסחר הסתכם ב-691 נקודות. השוק הסולידי שריכז בשבוע הקודם עניין רב, על רקע פדיונות העתק בקרנות האג"חיות, נסחר ביציבות יחסית כשהשחרים הארוכים השילו 0.06% והגלילים הוסיפו 0.03%.

נתוני הכלכלה הטובים של המשק ממשיכים לקבל חיזוק כאמור. על פי נתוני הלמ"ס שפורסמו היום, עלה התל"ג ב-5.2% ב-2005 ואילו יעד הגירעון יסתכם בכ-2.5% מהתוצר, לעומת יעד של 3.4% אותו הציב האוצר.

בנק לאומי הביע בסקירתו השבועית חשש קל, כי "בעקבות העליות החדות בשבועות האחרונים אפשר שנהיה עדים למימוש בטווח הקצר, אם כי מימוש זה צפוי להיות מוגבל בהיקפו". באשר לשוק הסולידי, בבנק מציינים כי ההשקעה במק"מ או באיגרות חוב שקליות בעלות מח"מ בינוני "מעניינת".

מנגד, האפיק הצמוד עדיין נחות בהשוואה לשקלי: "ההערכות בשוק הן כי המדדים בחודשים הקרובים יהיו שליליים. עליית התשואות באפיק הצמוד נותנת אמנם מענה לשינוי האמור, אך אין בו כדי לשנות את העדיפות שנוצרה לאפיק השקלי על פני האפיק הצמוד למדד".

מניית כנפיים עלתה ב-5.7% במחזור נמוך, בצל מכירת פעילות התעופה של ארקיע לקבוצה המורכבת ברובה ממשפחת נקש (87%) ותאגיד העובדים של החברה (13%). על פי ההסכם שצפוי להתממש בסוף החודש הבא, הקונים יקבלו לידיהם את פעילות התעופה של ארקיע למעט פעילות החכרת המטוסים - ליסינג - שתיוותר בידי כנפיים.

שטראוס עלית התחזקה ב-6.3% ונראה כי השוק מעריך לטובה את המיזוג של חברת הקפה בברזיל עליו דווח בסוף השבוע. החברה הבת של שטראוס בברזיל, טרס קורסאואס, תמוזג עם חברת סנטה קלרה שבבעלות משפחת לימה. שטראוס תקבל מחצית מהחברה הממוזגת ותשלם 60 מיליון דולר. ידיעות על הנפקה אפשרית של החברה בלונדון ומצגות שהחברה ערכה בחו"ל בחודש האחרון הזניקו את המניה בכ-14% בחודש האחרון.

מניית דיסקונט עלתה ב-2.5%, על רקע הידיעה כי בנק ישראל לא יקנוס את הבנק על פרשת הלבנת ההון בארה"ב. הפועלים הוסיפה 0.75% ולאומי התחזקה ב-0.17%.

בדואליות - טבע, שפתחה בפער שלילי של 1.4%, איבדה 0.2% ואילו נייס, המצטרפת החדשה למעו"ף החל מהיום, עלתה ב-2.7%. לקראת סיום המסחר טבע קיבלה אישור ל-SIMVASTATIN לטיפול בכולסטרול גבוה. מכירות המוצר מסתכמות בכ-4.4 מיליארד דולר.

אורכית המשיכה לבלוט גם היום בזינוק של 6.9% בעקבות הפער בו פתחה. ארכית היתה אחת המצטיינות בשנה החולפת, עם עלייה של כ-190%.

תדיראן קשר טיפסה ב-7.4% בתגובה להודעה כי החברה קיבלה הזמנה ממדינה אסיאתית בהיקף של 55 מיליון דולר. חברת הנדל"ן הקטנה סאמיט, שבשליטת זהר לוי, מגיבה בעלייה של 5.5% במחזור נמוך, לידיעה כי החברה רכשה נכסים בגרמניה בכ-53 מיליון שקל וצפויה לקבל בגינם תזרים שנתי של 5.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully