וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון נתן ארכה של חמישה ימים להפעלת תחנת הכוח רדינג

שרון קדמי

1.1.2006 / 8:51

בתחנת רדינג נעשה שימוש במזוט, בהתאם לצו אישי של השר לאיכות הסביבה המאפשר זאת; תוקפו של הצו פג אמש בחצות





צעד נוסף לקראת המעבר לשימוש בגז טבעי בישראל: משרד התשתיות פירסם ביום חמישי את המכרז הראשון להקמת מערכת החלוקה של הגז הטבעי, לאחר דחייה של שלושה חודשים.



תחום הגז הטבעי מורכב משלושה מקטעים עיקריים: אספקה, הולכה וחלוקה. מקטע האספקה מורכב מהפקת הגז ממאגרים תת-קרקעיים, עיבודו ושינועו עד למערכת ההולכה הארצית. מקטע ההולכה כולל את העברת הגז בצנרת תת קרקעית לאתרי צריכה, בהם תחנות כוח, מפעלי תעשייה ומתקני התפלה. במקטע החלוקה, שלגביו פורסם המכרז, עובר הגז בלחץ נמוך מתחנות החלוקה לצרכנים.



צריכה ביתית של גז טבעי משמשת במרבית מדינות העולם בעיקר להסקה ביתית. בישראל לא צפויה ככל הנראה התפתחות של מקטע זה, והגז ישמש ברובו לצרכנים גדולים יותר.



מערכת החלוקה תוקם על ידי יזמים פרטיים שיקבלו את הזיכיון להקמת המערכת. ואולם בשונה ממכרזי BOT רגילים, בהם הזכיין מתכנן, מקים ומתפעל את המערכת בעצמו, ולאף גוף אחר אין אפשרות להשתמש בתשתית, מערכת החלוקה תהיה פתוחה בפני כל יזם שירצה להוביל בה גז ולמכור אותו לצרכנים הסופיים.



משרד התשתיות חילק את הארץ לחמישה אזורי זיכיון - נגב, דרום, מרכז, כרמל והעמקים וחיפה וגליל מערבי - ובתוכם 31 אזורי חלוקה על פי יישובים. המכרז הראשון שפורסם הוא לאזור הדרום - ציר אשקלון, אשדוד, שדרות, קרית מלאכי וקרית גת. מועד הגשת ההצעות נקבע ל-10 באפריל 2006.



ארבע חברות הגז הגדולות - פז-גז, סופר גז, דורגז ואמישרגז - צפויות להתמודד במכרז בקבוצות שונות עם שותפים מקומיים ובינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully