וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר דונלד טראמפ שוקל להתמודד על משרת מושל ניו יורק כמועמדה של המפלגה הרפובליקאית

שלמה שמיר

1.1.2006 / 8:59

ג'וזף ברונו, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט של מדינת ניו יורק וידיד קרוב של טראמפ, גילה לעיתונאים כי "אישיות עשירה מאוד בודקת את סיכוייה להשיג את תמיכת המפלגה בהצגת מועמדותה למושל ניו יורק"



איש הנדל"ן והמיליארדר הניו יורקי דונאלד טראמפ שוקל הצעה להתמודד על משרת מושל מדינת ניו יורק כמועמדה של המפלגה הרפובליקאית.



מאחורי היוזמה לגייס את טראמפ כמועמד למשרה הנחשקת של מושל המדינה השנייה בגודל אוכלוסייתה בארה"ב עומדים כמה בכירים בצמרת המפלגה הרפובליקאית בניו יורק. אחד מהבכירים, ג'וזף ברונו, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט של מדינת ניו יורק שנחשב לגורם ורב השפעה במפלגה, גילה לעיתונאים כי "אישיות עשירה מאוד בודקת את סיכוייה להשיג את תמיכת המפלגה בהצגת מועמדותה למושל ניו יורק". ברונו לא נקב בזהותה של האישיות, אך הוא ידוע כידידו הקרוב של טראמפ ואילו טראמפ ידוע כאחד התורמים הגדולים למערכות הבחירות של ברונו. עיתונאים מיהרו להסיק כי קרוב לוודאי שברונו מתכוון לדונאלד טראמפ. "כאשר תתפרסם זהותו של האיש", אמר אתמול (שבת) ברונו לעיתונאים, "כולכם תתרגשו ותגלו עניין רב באיש".



טראמפ, ששמו מופיע בקביעות בטורי הרכילות של עיתוני ניו יורק, הוא אחד מיזמי הבנייה הגדולים בניו יורק ובעליו של בית מלון ענק וקזינו באטלנטיק סיטי. באחרונה התפרסם גם ככוכב טלוויזיוני וכמנחה תוכנית מיוחדת של צייד כישרונות.



מאז הודיע המושל הנוכחי של ניו יורק, ג'ורג' פטקי, שאין בדעתו להציג את מועמדותו לתקופת כהונה רביעית כמושל ניו יורק - נקלעו ראשי המפלגה הרפובליקאית בניו יורק למצוקה. בעוד התובע הכללי בניו יורק, אליוט שפיצ'ר, הצהיר זה מכבר על מועמדותו מטעם המפלגה הדמוקרטית, לא הצליחו הרפובליקאים בניו יורק למצוא מועמד מוסכם, מוכר בציבור ובעל כריזמה שיוכל להתמודד מול שפיצ'ר שהרשעות שהשיג בתיקים שהגיש נגד חברות ענק ואילי הון הוציאו לו מוניטין כלוחם למען האינטרסים של הציבור.



"מועמדותו של טראמפ תעורר תשומת לב עצומה", אמר דאג מאזיו, פרופסור למדעי המדינה בקולג' בעיר. "ההתמודדות שלו גם תזריק חיים במירוץ לכהונת המושלות".



לפי דיווחים רווחים, בכירים רפובליקאים שוקלים להציע את המועמדות לאיש עסקים נוסף - ריצ'ארד פרסונס, יו"ר תאגיד טיים-וורנר. ידוע כי המושל הנוכחי, ג'ורג' פטקי, כבר פנה לפרסונס והציע לו את המועמדות. ואולם דובר מטעם טיים-וורנר הודיע כי פרסונס "איננו רץ". בתוך כך הודיע אתמול ראש העיר ניו יורק לשעבר, אד קוץ', כי הוא תומך באליוט שפיצ'ר כמועמד הדמוקרטי למשרת המושל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully