וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקעה הסוררת של יעקב שחר: מפעיל מנסה להימחק מהבורסה בדיסקאונט של 26%

שלומי גולובינסקי

1.1.2006 / 9:43

בעלי השליטה בחברה - שחר ויוסף צבילינגר - פירסמו בסוף השבוע הצעת רכש למניות החברה במחיר של 5.13 ש'; המחיר בהצעת הרכש משקף שווי חברה של כ-46 מ' ש' - בדומה להון העצמי של החברה



בעלי השליטה בחברת , יוסף צבילינגר ויעקב שחר, פירסמו בסוף השבוע הצעת רכש במטרה למחוק את מניות החברה מהמסחר בתל אביב. השניים מחזיקים בכ-90% ממניות החברה, העוסקת במכירת והשכרה של מכונות צילום מסמכים, פקסים ומחשבים.



המחיר אותו מציעים צבילינגר ושחר לכל מניה של מפעיל עומד על 5.13 שקלים, נמוך - שימו לב - בכ-26% ממחירה של מניית מפעיל בבורסה. איך מנסים למחוק חברה מהמסחר בבורסה במחיר המשקף פער כה גדול? ראשית, מניית מפעיל אינה נהנית מסחירות רבה בלשון המעטה. למעשה, חולפים לא מעט ימים בלי שמתבצעת במניות החברה ולו עסקה אחת. שנית, המחיר בהצעת הרכש משקף שווי חברה של כ-46 מיליון שקל - בדומה להון העצמי של החברה.



בפעם הקודמת שצבילינגר ושחר רכשו מניות זה היה במחיר גבוה בהרבה. לפני 14 חודשים, בנובמבר 2004, רכש צבילינגר את מניות אחיו צבי במפעיל, ואז גם נכנס שחר להשקעה ישירה בחברה. השניים שילמו 26 מיליון שקל עבור מניות צבי, בעסקה ששיקפה מחיר של 6.43 שקלים למניה.



אלא שמתחילת השנה משהו לא טוב עובר על מפעיל. את תשעת החודשים הראשונים של 2005 היא סיימה עם הפסד לא קטן של 10 מיליון שקל - בהשוואה להפסד מצומק של 686 אלף שקל בלבד בתקופה המקבילה. מפעיל מתרצת את התוצאות הכספיות החלשות בתחרות העזה השוררת בשוק בו היא פועלת, במסגרתם מעניקים המתחרים הנחות מפתות ובמצעים, שאילצו אותה גם כן לנקוט בגישה דומה.



יעקב שחר הוא מבעלי מאיר יבואנית וולבו הונדה ויגואר לישראל, וכן הוא מחזיק בשליטה בחברת הביטוח הפניקס, ובחברת השכרת הרכב והליסינג הרץ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully