וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לאחר ההנפקה: הייטמן הבינלאומית תשקיע עד 147 מיליון שקל בחברה בת של אנגל מזרח אירופה

טל לוי

1.1.2006 / 10:33

אנגל אירופה צפויה ליהנות מרווח הון נוסף של כ-34.5 מיליון שקל כתוצאה מהשלמת עסקה, עליה דווח בשבוע שעבר, למכירת 4 נכסים בקנדה בעסקה שהיקפה הכולל הסתכם בכ-300 מ' ש'



שבועיים לאחר שהונפקה בלונדון לפי שווי של 243 מיליון שקל בבורסת ה-AIM של לונדון, זוכה אנגל מזרח אירופה (E.E.E) להשקעה מאת קבוצת קרנות הנדל"ן האירופית הייטמן. אנגל הודיעה לפני זמן קצר כי הייטמן תשקיע סכום של 147 מיליון שקל בפרויקטים קיימים ובפרויקטים עתידיים של אנגל מזרח אירופה.



ב-E.E.E מעריכים כי חלקה של החברה החברה ברווחי הפרויקטים בהם תשקיע הייטמן יהיה 50%-60% והייטמן גם תנהל את הפרויקטים תמורת דמי ניהול בגובה 5% מהעלות.



הייטמן השקיעה 4 מיליון שקל בעת חתימת ההסכם והשקעה נוספת של 52 מיליון שקל תבוצע בעוד כשבועיים. יתרת הכסף תגיע בהמשך לצרכי הפרויקטים. השקעה זו תניב ל-E.E.E רווח הון של 56 מיליון שקל לפני מס. חלקה של אנגל אירופה (השולטת ב-E.E.E) יגיע לכ-25 מיליון שקל, ואילו חלקה של לגנא הולדינגס (חברת האם של אנגל אירופה) ברווח זה יגיע לכ-19 מיליון שקל.



יעקב אנגל, יו"ר קבוצת אנגל, אמר כי ההסכם עם קבוצת הייטמן הוא בהמשך למדיניות החברה להכניס שותפים אסטרטגיים לפרויקטים במטרה להקטין סיכונים מחד, ולהשביח את הפרויקטים ואת התשואות שלהם מאידך.



אנגל מזרח אירופה השלימה בדצמבר 2005 הנפקת מניות בבורסת ה-AIM של לונדון וגייסה 243 מיליון שקל (לפי שווי חברה של 768 מיליון שקל). הנפקה זו הניבה לאנגל אירופה רווח הון בסך של כ-94 מיליון שקל, וללגנא הולדינגס רווח הון של כ-70 מיליון שקל.



אנגל אירופה צפויה ליהנות מרווח הון נוסף של כ-34.5 מיליון שקל כתוצאה מהשלמת עסקה, עליה דווח בשבוע שעבר, למכירת 4 נכסים בקנדה בעסקה שהיקפה הכולל הסתכם בכ-300 מיליון שקל.



יעקב אנגל, יו"ר קבוצת אנגל, העריך היום כי רק לאחרונה מתחיל שוק ההון הישראלי להבין את השווי העצום הגלום באנגל אירופה ולגנא הולדינגס, וזאת בזכות השווי שניתן לפעילות החברה במסגרת ההנפקה בלונדון, השווי לפי בוצעו השקעות בעסקי החברה על ידי קרנות בינלאומיות, וכן הודות לרווחי ההון הגדולים שדווחו לאחרונה.



אנגל מזרח אירופה מרכזת את פעילות הייזום למגורים של קבוצת אנגל בצ'כיה, הונגריה, פולין, בולגריה, גרמניה וקנדה באמצעות פרויקטים בהיקף של כ-10,000 יחידות דיור במדינות השונות, שמחירי המכירה שלהן נאמדים ב-4.5 מיליארד שקל. בפרויקטים של אנגל מזרח אירופה שותפים מספר משקיעים אסטרטגיים, ביניהם קרן הנדל"ן הבינלאומית הייטמן, בנק ההשקעות ליהמן ברדרס וחברה בת של הבנק האוסטרי פולקסבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully