וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות: ביממה אחת בדצמבר ירדה כל כמות הגשם הממוצעת לחודש

שרון קדמי

1.1.2006 / 11:02

בגשמים שירדו בשבוע שעבר נמדדו 106 מ"מ באגן העליון של נהר הירדן, 99 מ"מ נמדדו באגן נחל משושים ו-72 מ"מ נמדדו כגשם ישיר על הכנרת



ביממה אחת בדצמבר ירדה כל כמות הגשם הממוצעת לחודש זה, מפלס הכנרת עלה אמנם, אך זרימות הנחלים עדיין נמוכות, כך דיווחה חברת מקורות. לדברי מנכ"ל החברה, רונן וולפמן, תחילת החורף הנוכחי מאופיינת בעצירת גשמים ארוכה שנשברה על ידי אירוע גשם גדול שנמשך כשלושה ימים.



בגשמים שירדו בשבוע שעבר נמדדו 106 מ"מ באגן העליון של נהר הירדן, 99 מ"מ נמדדו באגן נחל משושים ו-72 מ"מ נמדדו כגשם ישיר על הכנרת והם תרמו באופן מיידי כ-4.5 ס"מ למפלס האגם. במקורות מציינים, כי במהלך עונות החורף בשנים קודמות נצפו אירועי גשם דומים וחזקים יותר, אפילו יותר מפעם אחת בעונה. כמות הגשם באירוע האחרון תרמה לעובי הגשם המצטבר באגן ההיקוות של הכנרת אשר ערכו עבר את הממוצע הרב-שנתי ב-17%.



כניסות מים זמינים, שהם סה"כ כניסות המים לכינרת בהפחתת ההתאיידות, בחודש דצמבר ומפלס האגם הביאו הביא לעלייה של כ-8 ס"מ בכנרת במשך 3 ימים ו-6 ס"מ ביממה אחת. עלייה זאת, לדברי וולפמן, אינה נדירה ואנחנו צופים בה כמעט מדי חורף. לשם השוואה, בשנים קודמות עלתה הכנרת "עליות שיא" של 21 ו-23 ס"מ ביממה בחודשי פברואר של שנת 2004 ו-2003 בהתאמה.
בסך הכל כמויות המים שנכנסו עד כה לכנרת מהוות אך 10% מעל הממוצע הרב-שנתי של 35 השנים האחרונות והן אינן חריגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully