וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכבלים דורשים לבחון מחדש את הבטחונות שיעמידו למועצה לשידורי כבלים ולוויין

ערן גבאי

1.1.2006 / 11:11

כך נודע ל-TheMarker; הכבלים מבקשים להעמיד 15 מ' ש' למועצת הכבלים והלוויין במקום 45 מ' ש'; דורשים להגביל הבעלות על ערוצים ל-40%



חברות הכבלים מבקשות להפחית את הבטחונות למיזוג הכבלים שהן יעמידו למועצה לשידורי כבלים ולוויין מ-45 מיליון שקל ל-15 מיליון שקל - כך נודע ל-TheMarker. כיום מעמידות חברות הכבלים 27 מיליון שקל כבטחונות, אך על פי החלטת המיזוג הקיימת הן אמורות להגדיל את הביטחונות ל-45 מיליון שקל. חברות הכבלים מעמידות, במקביל, כ-10 מיליון דולר בטחונות למשרד התקשורת בגין רישיון המפ"א (מפעיל פנים ארצי) שהוענק להן. קיים ניסיון לבחון מחדש את היקפי הבטחונות שיעמידו הכבלים לכלל הגופים הרגולטוריים במסגרת המיזוג המשפטי הקרוב.



עוד נודע כי הכבלים מבקשים לחזור ולהעמיד שישית מקיבולת השידורים של החברה הממוזגת למתחרים חדשים במקום שליש מהקיבולת כפי שנקבע בהחלטת מיזוג הכבלים של המועצה לשידורי כבלים ולוויין, וכן להגביל את הבעלות על ערוצים ל-40%.



המועצה לשידורי כבלים ולוויין תדון השבוע בתיקון החלטת המיזוג של הכבלים, לאחר הפנייה של הכבלים לאחרונה למועצה בבקשה לתקן את תנאי ההחלטה מ-2002 בעניין אישור מיזוג חברות הכבלים.



על פי הפנייה שהוגשה, שינוי התנאים נדרש נוכח העובדה כי חברות הכבלים ובעלי המניות שלהן נמצאים בהליך מתקדם בניסיון להשלים את המיזוג המשפטי ביניהן. המבנה הסופי של המיזוג יגובש בהקדם ובהתאם לכך תגיש חברת הכבלים הממוזגת למועצה בקשה רשמית לאישור העברת אמצעי השליטה.



בחברות הכבלים מסבירים את הדרישה לשנות החלטת המיזוג בכך שלחברת הלוויין יש כיום יותר מ-500 אלף מנויים, ובנוסף לכך חילופי השליטה בבזק מייתרים את הצורך בהגנת הינוקא שניתנה ב-2002 ל-yes.



המועצה דרשה בעת שאישרה את מיזוג חברות הכבלים ב-2002 כי חברות הכבלים יהיו חייבות במחיר אחיד בכל האזורים; בהשקעה של 800 אלף דולר בערוץ הקהילתי; באחידות שירות למנוי באזורים שונים; בהבטחת קיבולת למתחרים חדשים; בחובה לספק שירותי תשתית למתחרים חדשים; בהענקת שירותים לבעלי רישיונות מיוחדים (מספרי גישה); בהגבלות על בעלות הכבלים בערוצים; בהגבלות על שליטה בחברות השידורים; בהרחבת קיבולת התשתית הפיסית; בהחזרת חובות עבר; ובבטחונות לקיום תנאי המיזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully