וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ נגד פרויקט הולכת הגז הטבעי

שרון קדמי

1.1.2006 / 15:35

העותרים טוענים כי היתרי הבנייה לפרויקט מערכת הולכת הגז לא ניתנו כחוק והם עומדים בניגוד לתוכנית המתאר הארצית ופוגעים בזכות הקניין של בעלי הקרקע



בשבוע שעבר הוגשה בקשה לצו על תנאי ובקשה לצו ביניים לבית המשפט העליון נגד חברת נתיבי גז ורשות הגז במשרד התשתיות בה נטען, כי היתרי הבנייה לפרויקט מערכת הולכת הגז לא ניתנו כחוק והם עומדים בניגוד לתוכנית המתאר הארצית ופוגעים בזכות הקניין של בעלי הקרקע.



העותרים, 14 משפחות מהישוב משגב דב שבמשקיהם אמורים להניח צינורות להולכת הגז, באמצעות עו"ד משה וינברג ממשרד עוה"ד וינברג, דורון ושות' טוענים, כי היתרי הבנייה לא ניתנו כחוק. עוד מבקשים העותרים כי ביהמ"ש יורה על הפסקת העבודות עד להחלטה בעתירה.



מדובר באחד הפרויקטים החשובים המקודמים כיום במדינה. הגז הטבעי צפוי לתרום במידה משמעותית לכלכלת ישראל, להפחית את עלות האנרגיה, להביא לצמצום תלותה האסטרטגית של ישראל ביבוא הנפט ומוצריו ולהביא לצמצום משמעותי בפליטת גזי חממה ומזהמים אחרים בתהליכי הייצור השונים. תחום הגז הטבעי מורכב משלושה מרכיבים עיקריים: אספקה, הולכה וחלוקה.



את ההולכה מתכננת חברת נתיבי גז לישראל, האחראית גם על הקמה המערכת והפעלתה. ההולכה כוללת את העברת הגז הטבעי בצנרת תת קרקעית לאתרי צריכה. מצינורות ההולכה אמור הגז הטבעי לעבור לנקודות החלוקה לצרכנים קטנים יותר. הקו היבשתי המרכזי נבנה על ידי חברת נתיבי גז במימון של 80 מיליון דולר מתקציב המדינה. התוואי עובר בין אשדוד לגזר ומשם לקריית גת ולאשקלון.



במידה שבית המשפט ייעתר לבקשת העותרים, צפוי הדבר לפגוע בלוחות הזמנים הצפופים של הפרויקט המתוכנן להיות מושלם לקראת יולי 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully