וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור ענק של חצי מיליארד שקל בשחרים הארוכים

שרון שפורר

5.1.2006 / 14:56

השחרים הארוכים יורדים בכ-1.3% והתשואה שלהם עולה ל-6.3%. הגלילים הצמודים סובלים מירידות בשיעורים דומים,

כמו ביתר השווקים, גם השוק סולידי הזדעזע היום ממצבו של ראש הממשלה אריאל שרון, אם כי בבתי ההשקעות השונים מספרים על תגובה בוגרת ויציבה גם באפיק זה. בשעה זו יורדים השחרים הארוכים בכ-1.3% והתשואה שלהם עולה ל-6.3%. הגלילים הצמודים סובלים מירידות בשיעורים דומים, המביאות את התשואה שלהם לגובה של 3.91%.

ברקע לירידות החדות במחירי האג"ח בעקבות אי הוודאות הפוליטית שגברה בעקבות מצבו של ראש הממשלה והעלייה בפרמית הסיכון של ישראל, ניצבות היום שתי סיבות עיקריות:

הסיבה הראשונה - פדיונות בקרנות הנאמנות. מרבית קרנות הנאמנות בישראל הן מוטות אג"ח והמכירה של הקרנות על ידי משקיעים החוששים מאי הוודאות בשוק, היא האחראית לחלק ניכר מהירידות בשוק הסולידי.

הסיבה השנייה - נוספת היא התחזקות הדולר אל מול השקל. המטבע האמריקאי מטפס בשעה זו ב-1.25% ונסחר סביב 4.6 שקלים לדולר - התחזקות שטובה יותר לאפיקים הצמודים, אך לוחצת על האפיקים השקליים.

רמי דרור ממגדל שוקי הון מספר היום על מחזורי ענק בשחרים הארוכים המגיעים כבר לחצי מיליארד שקל, לעומת מחזור רגיל של 60-80 מיליון שקל ביום.

שאול צדקה מאילנות דיסקונט אומר היום, כי הפידיונות מאפיינים את כל מערכת קרנות הנאמנות, כשהארוע של שרון נתן למעשה דחיפה משמעותית למשקיעים לצאת החוצה מהקרנות ולראות מה עתיד לקרות בזירה הפוליטית בהמשך. לדברי צדקה, מדובר באקט של זהירות. זה המשך המגמה שאיפיינה את חודש דצמבר, אז נפדו קרנות בסכום עתק של כ-5.5 מיליארד שקל, מגמה שנמשכה גם לתוך השנה החדשה - 2006.

באילנות דיסקונט מעריכים כי אי הוודאות בזירה הפוליטית עתיד להמשך מספר שבועות, אך לאחר מכן הם סבורים המצב יתבהר וחוזקו של השוק, כפי שהפגין בשבועות האחרונים, ישיב את הבורסה במהרה "לסורה", כלומר למסלול החיובי בו החלה את 2006.

בלידר ושות' מתרשמים מיציבותו ובגרותו של השוק - גם באפיק הסולידי. הם מספרים כי בסך הכל לא מדובר בירידות חדות מידי במחירים ושבנו אך לרמות שהיו בשוק לפני כשבוע - בתחילת 2006. בלידר ושות' מתרשמים כי עדיין קיימים בשוק קונים ברמות אלו - הן משקיעים זרים והן משקיעים מקומיים.

בטווח הרחוק, סבורים בלידר ושות', הפרמטרים המאקרו כלכליים אינם עומדים להשתנות, הם לא רואים אפשרות של העלאת ריבית בעקבות הדברים וסבורים, כי המגמה החיובית במשק עתידה להמשך.

אז מה עושים?



בבנק הפועלים ממליצים היום למשקיעים לשמור על נזילות גבוהה בתיקי האג"ח בכדי לשמור על פוזיציה זהירה, שכן בטווח הקצר, הם מעריכים, השוק הסולידי ייסחר בירידות שערים.

כלכלני הבנק אינם ממליצים על מק"מ, שכן הם מעריכים, כי במדיה ושע"ח יוסיף להתחזק, הנגיד יגיב בהתאם ויעלה את הריבית, על מנת לרסן התפרצות אינפלציונית אפשרית ולכן התשואה על המק"מ צפויה לעלות. מנגד, הם מוסיפים, ניתן להגדיל את ההחזקה במק"מים קצרים באמצעות קרנות נאמנות.

גם הגילונים, סבורים בבנק, ימשיכו לסבול בטווח הקצר מירידות שערים. בכל זאת בוחרים בבנק הפועלים להמליץ על ההשקעה בהם כחלק משמירה על פוזיציה זהירה בתיק ההשקעות כתחליף למק"מ, בסיכון בינוני.

בשחרים, ממשיכים בבנק הפועלים להמליץ על השקעה בשחרים קצרים בינוניים ומעריכים כי רמת אי הוודאות עשויה להקרין לשלילה בעיקר על החלק הארוך של עקום השקלי.

מהאגרות הצמודות פחות מתלהבים בבנק הפועלים. הם אינם ממליצים על הצמודים הקצרים וגם לא על הארוכים. אם צמוד, הם ממליצים, לנתב את ההשקעה ברכיב הצמוד הבינוני על רקע רמות התשואה באגרות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully