וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג זינק ב-1.11% ל-4.628 שקלים

טל לוי

5.1.2006 / 16:28

לאומי: מחזור המסחר היום גבוה במיוחד ומדובר בשיא של החודש האחרון. עיקר המוכרים הם דווקא הזרים


"הדולר אמנם התחזק היום, והגיע לרגע גם לרמה של 4.66 שקלים אולם בשעה זו הוא התמתן מעט ונסחר סביב 4.63 שקלים". כך אמר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין. "הדולר מפגין תנודתיות גבוהה מזו של הבורסה שירדה ונותרה למטה ודווקא תקן מעט".

לדבריו, מחזור המסחר היום גבוה במיוחד ומדובר בשיא של החודש האחרון. עיקר המוכרים הם דווקא הזרים. הקונים הם בעיקר בנקים מקומיים.

השקל נחלש היום בשיעורים של כ-1% מול שאר המטבעות: הדולר התחזק 1.11% ושערו נקבע על 4.628 שקלים. היורו הוסיף 1.255% ושערו נקבע על 5.599 שקלים. הליש"ט הבריטית הוסיפה 1% ושערה נקבע על 8.124 שקלים. בסך הכל, התחזק היום סל המטבעות מול השקל ב-1.14% ושערו נקבע על 5.15 שקלים.

ראש הממשלה, אריאל שרון, נותח במשך שעות ארוכות לאחר שלקה אמש באירוע מוחי משמעותי. הניתוח החל לפני חצות, ונחשב לקשה ומורכב. שרון לקה בדימום תוך מוחי בגזע המוח, אזור שקשה לנקז ממנו את הדם, ולהערכת הרופאים סיכויי החלמתו נמוכים מאוד. שרון משותק בחצי גוף, וסובל מהפרעה משמעותית בדיבור. מקורות בלשכתו אמרו כי הם "מצפים לנס".

מוקדם יותר הבוקר אמר ויסקין כי "האירועים האחרונים העוברים על ראש הממשלה זורקים את המערכת הפוליטית למקום אחר והדולר מגיב בהתאם. רוב העליות בדולר היו כבר אתמול (המסחר התנהל אתמול עד שעות הלילה המאוחרות) ואילו הבוקר הדולר כבר הספיק לגעת לרגע ב-4.66 שקלים". כבר בבוקר, אמר ויסקין, כי "שעות הבוקר ומחזורי המסחר נראים כמו שעת צהריים".

בגיפט מסבירים, כי נסיקתו של המטבע האמריקאי מול השקל היא תגובה טבעית לאור מצבו הקשה של ראש הממשלה, וכי סיום עידן שרון מעלה סימני שאלה רבים בנוגע לעתידה הכלכלי המדיני והפוליטי של ישראל. הממשלה בראשות שרון הנהיגה בשנים האחרונות מדיניות של ריסון תקציבי ופעלה נמרצות על מנת להגיע להסדר מדיני ולאושש את המשק הישראלי ותרמה רבות למשיכת השקעות זרות.

"סימן השאלה הגדול ביותר הוא איך יגיבו המשקיעים הזרים והאם תימשכנה ההשקעות הזרות בישראל או שמא נראה בריחה של השקעות החוצה נוכח אטרקטיוויות הולכת וגדלה של שווקים מתפתחים אלטרנטיוויים שעלולה לגרום לבהלה בשווקים", אומר מנהל חדר עסקות המט"ח, ערן בסון. "להערכתי, אנו צפויים למסחר תנודתי ועצבני בשבועות הקרובים. לא מן הנמנע שנמשיך לראות את הדולר מתחזק בטווח הקצר ופרמיית הסיכון של מדינת ישראל צפוייה לעלות דבר שיתבטא בעלייה בתשואות האג"ח השקליות והצמודות".

בסון מציין, כי המשך ההידרדרות הבטחונית בשטחים ואובדן השליטה של הרשות הפלשתינית יחד עם עליית כוחו של החמאס, עלולים לגרום למשקיעים זרים להסס בטרם יגדילו את השקעותיהם בישראל, וזאת ללא קשר למצבו של ראש הממשלה.

"בטווח הרחוק יותר, אנו צופים התמתנות בעליית הדולר ולא פוסלים אף את היחלשותו, הנתונים הכלכליים במשק ממשיכים להיות חיוביים, אנו עדים לעלייה בתוצר, עלייה בייצוא, עלייה בצריכה הפרטית, וכן ירידה באבטלה וצמצום בגרעון הממשלתי", אומר בסון. "חשוב לציין כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר לא יהסס להשתמש בנשק הריבית במידה ושערו של השקל יפוחת חדות וזאת לפרק זמן מוגבל עד שירגעו הרוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully