וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית שבבי הזיכרון הייניקס סמיקונדקטורס שוקלת הוצאת עובדיה לחופשה כפויה

סוכנויות הידיעות

5.7.2001 / 9:40

המהלך של היצרנית השנייה בגודלה בעולם יעצור את ייצור השבבים לפחות לשבועיים ויקטין את התפוקה ב-5%; נועד להקטין את מלאי השבבים ולייצב את מחיריהם

חברת הייניקס סמיקונדקטורס הקוריאנית, יצרנית שבבי הזיכרון השנייה בגודלה בעולם, שוקלת הוצאת עובדיה לחופשה כפויה של שבועיים במהלך חודש יולי, על מנת להקטין את תפוקת השבבים ולסייע בדלדול עודף השבבים העולמי, כך מסר היום בכיר בחברה.

מהלך כזה יעצור את ייצור השבבים לשבועיים לפחות ויקטין את התפוקה ב-5%, אמר פארהאד טאבריצי, סגן נשיא החברה. "אנו עדיין עובדים על הפרטים הקטנים של תוכנית הקיצוץ אך עדיין לא קיבלנו החלטות", הוא אמר.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה מודיעה החברה על חופשה כפויה בניסיון להקטין תפוקה ולייצב את מחירי השבבים. הייניקס שיתפה פעולה עם יצרניות שבבים אסייתיות אחרות ב-1998 בהפסקת ייצור יזומה בקיץ.

אך למרות תוכניות הקיצוץ של הייניקס, מספר אנליסטים טוענים שהחברה צריכה לבחון את תוצאותיה ותוכניותיה לטווח הרחוק. הביקוש הגלובלי לשבבי זיכרון צפוי לצנוח השנה בעוד כלכלות ארה"ב, אירופה ויפאן סובלות מהאטה.

קבוצת המחקר גרטנר דאטהקווסט מסרה בשבוע הקודם כי "שנת 2001 תהיה השנה הגרועה ביותר מעולם לתעשיית שבבי ה-DRAM", עם ירידה של 55% בהכנסות לרמה של 14 מיליארד דולר. הקבוצה לא מצפה להתאוששות בתעשייה עד 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully