וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 עובדים לשעבר באלסינט יעברו לחברת פיליפס

הארץ

5.7.2001 / 9:39

עקב רכישת חטיבת המערכות הרפואיות של מרקוני, שקנתה ב-98' את פעילות אלסינט

מאת רוני ליפשיץ

חברת פיליפס ההולנדית הודיעה אתמול על רכישת חטיבת המערכות הרפואיות של מרקוני הבריטית תמורת 1.1 מיליארד דולר. השלמת העסקה צפויה ברבעון האחרון של 2001, ובעקבותיה ייעשו 300 עובדי מרקוני בחיפה לעובדי פיליפס. לפיליפס יש פעילות בישראל בתחום המכירות וההשקעות. העסקה בוצעה ללא שיתוף הסניף הישראלי של פיליפס, ו-300 העובדים לא יהיו עובדי הסניף הישראלי.

העובדים הישראלים של מרקוני אחראים לפיתוח מערכת הסריקה טומוגרפיה ממוחשבת (CT). המוצרים מבוססים על טכנולוגיה שפיתחה אלסינט , שמכרה בספטמבר 98' למרקוני (אז פיקר) את פעילות ה-CT שלה תמורת 275 מיליון דולר במזומן.

לאחר העסקה הוקמה מרקוני מערכות רפואיות, הממוקמת במרכז ההיי-טק מת"ם בחיפה. בחברה סירבו אתמול להתייחס לעסקה, ולמסור מידע על תוכניותיה של פיליפס. ב-2000 הסתכמו מכירות סורקי ה-CT של החברה בכ-160 מיליון דולר - ב-45% יותר מאשר ב-99'. מאז הקמתה הגדילה מרקוני מערכות רפואיות את מצבת כוח האדם שלה מ-186 עובדים ל-300, ומכרה יותר מ-200 סורקים בעולם, באמצעות חברות בנות של מרקוני. מחירו של המכשיר נאמד במיליון דולר.

עסקת מרקוני-פיליפס היא פועל יוצא של רצונה של מרקוני להתמקד בשוק התקשורת. על פי פרטי העסקה, תרכוש פיליפס ציוד תקשורת ממרקוני ב-5 השנים הקרובות בכ-150 מיליון דולר. מרקוני מנוהלת מלונדון ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 10.3 מיליארד דולר. ב-12 החודשים האחרונים הסתכמו מכירותיה בכ-9 מיליארד דולר.

לא כל עובדי מרקוני בישראל יעברו לפיליפס. ביוני 99' רכשה מרקוני את חברת RDC Communications תמורת 39 מיליון דולר במזומן. אר.די.סי פיתחה טכנולוגיית העברת נתונים אלחוטית. החברה מעסיקה 30 עובדים ותישאר במסגרת פתרונות התקשורת של מרקוני.

עסקת הרכישה נעשתה במסגרת הקמת קבוצת מוצרי דיאגנוסטיקה רפואית בשם פיליפס מערכות רפואיות. בספטמבר 98' רכשה הקבוצה את ATL אולטראסאונד תמורת 800 מיליון דולר. בספטמבר 2000 רכשה את ADAC Laboratories האמריקאית, העוסקת במערכות הדמיה רפואיות בטכנולוגיות גרעיניות, תמורת 426 מיליון דולר. בנובמבר 2000 רכשה את קבוצת המערכות הרפואיות שלAgilent, שהופרדה מהיולט-פאקרד, תמורת 1.7 מיליארד דולר.

פיליפס מערכות רפואיות מעריכה כי עם השלמת העסקה היא תהיה לחברה השנייה בגודלה בעולם בתחום, כשהראשונה היא חברת GE מערכות רפואיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully