וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף זינק ב-2.1% ל-833 נקודות

עומר שרביט

8.1.2006 / 17:32

הפועלים עלתה ב-2% ולאומי הוסיפה 3.3%. הגלילים הארוכים תיקנו ב-0.65% למעלה. מחזור המסחר - 1.5 מיליארד שקל

"מה שבא בקלות באותה הקלות ייעלם", שר שלום חנוך, והיום התממש המשפט הזה במהופך על הבורסה בתל אביב. "אפקט שרון" חתך את שוק המניות בכ-4% ביום חמישי. היום, השוק תיקן בחזרה יותר ממחצית מהנפילה ובגדול: מדד המעו"ף עלה ב-2.1% ל-833 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 2.3% והתל טק 15 הוסיף 3.2%.

מחזור המסחר היה גדול יחסית והסתכם ב-1.5 מיליארד שקל. יום המסחר החל בעליות של עד 1.7% לערך, ובמהלך היום החלו המדדים לטפס, בניצוחן של מניות הבנקים. מדד הבנקים התחזק בסיכום היום ב-2.2%.

מחר ובימים הקרובים תתבהר מעט התמונה, כאשר המשקיעים הזרים ישובו מחופשת סוף השבוע ויקיימו הערכות מצב מחודשות לגבי חשיפתם לשוק הישראלי. במט"ח לא התקיים היום מסחר ובשוק הסולידי נרשמו עליות שערים חדות: השחר הארוך ביותר עלה ב-0.35% ותשואתו ירדה ל-6.2%. באפיק הצמוד, הגליל הארוך בלט בעלייה של 0.64% ותשואתו ירדה ל-3.83%.

מניות הבנקים הגדולים בלטו כאמור: פועלים ולאומי, הוסיפו 1.95% ו-3.3% בהתאמה. הפועלים ריכזה מחזור ענק של 390 מיליון שקל - המחזור הגדול בשוק.

מניית טבע ריכזה את המחזור השלישי בגודלו בשוק ונסחרה בעלייה של 1.3%. עוד במגזר הכימיה, כיל הוסיפה 2.9% ומכתשים אגן עלתה ב-1.1%.

ככלל, ניתן לומר כי במסחר של היום כל מספר זכה, במעין תמונת ראי של יום חמישי. מניות הנדל"ן למשל, כמו אלרוב נדל"ן וגולן, התעופפו מעלה ב-12% ו-19% בהתאמה. דלק נדל"ן, חבס ואוסיף טיפסו ב-5% עד 7.2%.

בבנק אגוד המליצו הבוקר "לא לנקוט במהלכים פזיזים, ולהתמקד במניות שבהן טמון ערך כלכלי מוסף ביחס למחיריהן בשוק ובמניות המייצאות, שאינן מושפעות לטווח ארוך מהשוק כמו: כי"ל, אורמת, מכתשים אגן ואפריקה - כולן מניות עם חשיפה גבוהה לנדל"ן בחו"ל".

ככלל, באגוד מדגישים כי בעת הזו חשוב לפזר את ההשקעות בעולם, במיוחד באפיק המנייתי ולהסיט 40% מרכיב זה לחו"ל. "את הרכיב המנייתי בחו"ל אנו ממליצים לפזר - כמחצית בארה"ב דרך מניות מומלצות ו-ETF ואת המחצית הנותרת בשווקים כגון יפאן, הודו, סין, ברזיל ודרום קוריאה".

דיסקונט השקעות נסחרה בעלייה של 3.9% בצל הידיעה כי החברה הבת סלקום חילקה דיווידנד של 1.7 מיליארד שקל, מתוכו 1.5 מיליארד שקל שולמו לדסק"ש. אי.די.בי אחזקות, שהודיעה על רכישת מניות פיתוח ב-25 מיליון שקל, נסחרה בעלייה של 1.4%. חברת אחזקה נוספת - קבוצת דלק - עלתה ב-5.1% והחברה לישראל התחזקה ב-2.5%.

מבין חברות הביטוח, איילון נסחרה בעלייה של 1.8% במחזור נמוך, על רקע עסקת הרכישה של שלוש קופות הגמל של בנק אוצר החייל, המנהלות נכסים בהיקף של 1.1 מיליארד שקל. איילון תשלם 35 שקל עבור כל 1,000 שקל מנוהלים, כך שהיקף העסקה עומד על כ-38.5 מיליון שקל.

מניית אלקטרה נסחרת ללא שינוי בצל הידיעה כי שלמה שרף יוחלף באיתמר דויטשר כמנכ"ל אלקטרה. אלקטרה נדל"ן, ששרף יתמקד בניהולה, הוסיפה 2.5%.

אינספייר של אבי ורטהיים עלתה 0.18%, בצל הידיעה שהחברה רכשה מחצית מיצרנית המגבונים הלחים די.פי.אל תמורת 18.7 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully