וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר יורד ל-4.608 שקלים במסחר באופציות

טל לוי

8.1.2006 / 10:25

פינוטק: "העלייה בשער הדולר אינה משקפת את מצבה הכלכלי של מדינת ישראל אשר הציגה נתוני צמיחה מרשימים במהלך 2005

הדולר, ששערו היציג נקבע ביום שישי על 4.62 שקלים, נסחר בשעה זו ברמה של 4.608 שקלים בין הבנקים.

"העלייה בשער הדולר אינה משקפת את מצבה הכלכלי של מדינת ישראל אשר הציגה נתוני צמיחה מרשימים ביותר (מעל 5%) במהלך שנת 2005 בצירוף ציפיות להמשך צמיחה גם במהלך שנת 2006. בהתחשב בעובדה כי המצב הפוליטי יתייצב בסופו של דבר בדרך זו או אחרת, והיחלשותו הגלובלית של הדולר בעולם, כדאי יהיה לנצל את ירידת ערכו של המטבע המקומי למכירת חוזי דולר-שקל, וזאת בשל ההערכות כי מצבו של ראש הממשלה ישפיע לטווח קצר ואילו מצבה המקרו-כלכלי של ישראל הוא הגורם העיקרי לטווחים ארוכים יותר", כך כותב אסטרטג מט"ח בכיר בפינוטק, ירון וייס. "נראה כי אם לא יצליח הדולר להיסחר מעל רמת של 4.70-4.65 שקלים לאורך זמן, יהווה הדבר איתות להתחזקות השקל ועל כן יתאים למכירת חוזי הדולר-שקל", כך וייס.

"לאחר שהדולר האמריקאי הפתיע בחוזקו את מרבית האנליסטים בשנת 2005, התחיל הדולר את שנת 2006 ברגל שמאל. הסיבה העיקרית לכך היא הפרסום ביום שלישי השבוע של תוכן הדיונים של הישיבה האחרונה של הבנק המרכזי האמריקאי.

חלק מן המשתתפים הביעו את הדיעה שתהליך העלאת הריבית הדולרית בארה"ב מתקרב לקיצו כאשר אחרים הסתייגו מעט באומרם שהבנק צריך מעכשיו להתאים את המדיניות המוניטרית להתפתחויות בכלכלה", כותבים בסקירה השבועית של בית ההשקעות גיפט ומוסיפים, "האמת הפשוטה היא שהבדלי הדיעה אינם גדולים ונעים בין סיום ההעלאות ב-4.5% או לחלופין להיות מוכנים להמשיך ולהעלות את הריבית עד רמה של 5% במידה שהמשק האמריקאי ימשיך לצמוח בקצב מהיר".

מהן ההשלכות מכך לשוק המט"ח? התשובה היא כי תהיה רגישות אפילו גדולה מן הרגיל לנתונים הכלכליים אשר יתפרסמו בחודשים הקרובים.

בגיפט אומרים, כי הדבר בולט מבחינת המסחר לא היה עלייתו המהירה של הדולר מ- 4.5800 שקלים ביום שלפני מחלתו של שרון עד ל-4.66 בבוקר שאחרי, אלא הירידה התלולה של הדולר בחזרה ל-4.60 שקלים באותו היום. עבור עליית הדולר קל למצוא הסבר, אולם קצת יותר קשה לנמק את הירידה. הרי שרון היה הדמות הדומיננטית בפוליטיקה הישראלית ונחשב ליחיד המסוגל להוביל את המדינה להישגים מדיניים ובטחוניים אשר יתבססו על השיפור בכלכלה.

"כמה שזה נשמע נדוש, הסיבה לירידת שער הדולר מ-4.66 שקלים היתה פשוט שהיו יותר מוכרים מאשר קונים, כולל תרומה נכבדת מגופים זרים אשר שמחו למכור דולרים בשערים גבוהים כדי להשקיע במשק הישראלי", אומרים בגיפט.

"על אף ההתאוששות המרשימה של השקל יש סיבות לדאגה לטווח הבינוני בזה שהיעדרותו של שרון מן הזירה הפוליטית עלולה להקשות מאוד על הרכבת ממשלה חזקה המסוגלת לתת תשובות אפקטיוויות לאתגרים הגדולים העומדים בפני המדינה, במיוחד אלה הנובעים מהתפוררות הרשות הפלשתינאית והסיכון שהחמאס וכנופיות הטרור ישתלטו על השטחים", מוסיפים האנליסטים בגיפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully