וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סיימה בירידות

טל לוי

9.1.2006 / 17:18

הבנקים איבדו כ-3%. כי"ל עלתה ב-1.5% במחזור גבוה במיוחד. מחזור המסחר - 1.85 מיליארד שקל

יום מסחר שנפתח הבוקר בעליות שערים של עד 0.5%, הפך מגמה באמצע היום. מדד המעו"ף סיים בירידה של 1.3% וננעל ברמה של 822.32 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד 1.1% ל-831.91 נקודות. מדד תל טק 15 איבד 0.3%. מחזורי המסחר היו גם היום גבוהים והסתכמו ב-1.85 מיליארד שקל.

הבוקר הוחל בהליך הפחתת התרופות המרדימות שקיבל ראש הממשלה בימים האחרונים ומביה"ח נמסר כי הוא נושם בכוחות עצמו, אם כי מצבו עדיין מוגדר כקשה והוא עדיין מחובר למכונת הנשמה.

סוכנות הדירוג הבינלאומי מודי'ס הותירה את את דירוג האשראי של ישראל על "יציב A2" תוך שהיא מציינת כי "העזיבה של ראש הממשלה שרון את הממשלה והשבץ המוחי שבא לאחר מכן, הביאו לשינוי דרמטי בתחזיות הפוליטיות המוקדמות לגבי הממשלה שתוקם לאחר הבחירות. בהינתן המצב החדש, ככל שכוחו של הליכוד יגבר, כך יגדל הסיכוי להמשכיות במגמה המקרו כלכלית וברפורמות המבניות במשק".

ואילו בגולדמן-זאקס, העריכו היום כי בטווח הקצר - עד לבחירות - תעלה פרמיית הסיכון של ישראל. אף על פי שהם מעריכים כי תתבצע מכירה משמעותית של מניות, הם לא צופים נפילה מסיבית של המחירים. בטווח הארוך, מצטרפים בבית ההשקעות לקונצנזוס שמסתמן בימים האחרונים במשק ומציינים את הנתונים הטובים של הכלכלה הישראלית ואת העובדה שהיא צפויה לצמוח השנה ב-4.2%.

את עיקר הירידות בבורסה ריכזו מניות הבנקים שנחלשות תוך ריכוז מחזורי מסחר גבוהים. מחדרי העסקות נמסר כי הפעילים הזרים מצמצים חשיפה למניות המבוססות על הפעילות המקומית (כמו הבנקים) ומעבירים נכסים למניות מוטות פעילות בינלאומית ובראשן כימיקלים לישראל.

הפועלים איבדה 3.4%, תוך שהיא מרכזת את מחזור המסחר הגבוה בשוק: 220 מיליון שקל. לאומי איבדה 2.8% במחזור השלישי בהיקפו (163 מילין שקל) ואילו דיסקונט סיימה בירידה של 1.9%. עובדי בנק דיסקונט משביתים היום את המחלקה לבנקאות ישירה, על רקע סכסוך עבודה הנוגע למענק הפרטה בסך 250 מיליון שקל שהובטח לעובדים. בסך הכל, איבד מדד מניות הבנקים 2.9%.

המניה היחידה מבין מניות המעו"ף שסיימה בעליות היתה מניית כימיקלים לישראל - שהיתה הנהנית העיקרית מהסטת הכספים של המשקיעים הזרים לאפיק המניות הדפנסיוויות (מניות מוטות חו"ל). אתמול המליץ בנק אגוד על השקעה בחברות יצואניות כמו כימיקלים לישראל, מכתשים אגן ואורמת. בבית ההשקעות אי.בי.אי הצטרפו להמלצה של אגוד והאנליסטים ציינו אתמול כי מגזר הפרמצבטיקה והאגרוכימיה עשוי להמשיך ולהוביל ב-2006 ובמיוחד מניות כמו טבע, אורמת, כי"ל ומכתשים אגן, שאינן חשופות למשק המקומי. כימיקלים לישראל הוסיפה 1.5% תוך שהיא מרכזת את מחזור המסחר השני בבורסה (183 מיליון שקל). מכתשים-אגן שנסחרה במרבית היום במגמה חיובית, סיימה ללא שינוי ואורמת שגם היא נסחרה בעליות במשך רוב שעות המסחר סיימה בירידה של 0.5%.

טבע סיימה ללא שינוי. נזכיר כי בית ההשקעות אי.בי.אי העניק לפני שבועיים מחיר יעד של 53 דולר למניית טבע, אשר נסחרת בשעה זו במחיר של כ-43 דולר וקבוצת דלק, שהוסיפה אתמול כ-5%, איבדה .

אי.די.בי פיתוח, שבשליטת נוחי דנקנר, ירדה 0.3%. אי.די.בי אחזקות, שרכשה אתמול מניות אי.די.בי פיתוח בהיקף של 25.3 מיליון שקל, רכשה היום מניות בסכום נוסף של 40 מיליון שקל. בסיכום היומיים האחרונים מחזיקה אחזקות ברשותה כבר 69.44% בהון ו-70.63% בכוח ההצבעה של פיתוח, בדילול מלא.

דיסקונט השקעות - הנשלטת בידי אי.די.בי, איבדה היום 2.7% לאחר שזכתה אתמול לדיווידנד נאה של 1.52 מיליון שקל מהרכש החדש, סלקום. סך הדיווידנד היה 1.7 מיליארד שקל במזומן ודסק"ש זכתה ב-94.5% ממנו (בניכוי מיסים), בהתאם לאחזקתה. בכך מחזירה לעצמה דסק"ש חלק נכבד מהשקעתה בסלקום לפני חודשיים וחצי, שהסתכמה ב-1.345 מיליארד דולר.

בשוק הסולידי, נחלשו איגרות החוב שחר עד 0.4% ואילו איגרות החוב הצמודות מסוג גליל איבדו עד 0.4%.

ואילו אתמול, התבטא במספרים האמון אשר לו זוכה המשק הישראלי מאת משקיעים זרים: שנת 2005 היתה שנת שיא מבחינת השקעות זרות במשק הישראלי, אשר זינקו ב-67% והסתכמו בשיא של 9.7 מיליארד דולר, לעומת היקף של 5.8 מיליארד דולר ב-2004. כך עולה מנתוני בנק ישראל.

בצד הפיסקלי, היה הגירעון ב-2005 נמוך בכ-8 מיליארד שקל מיעד הגירעון המקורי, ונמוך ב-10 מיליארד שקל מהגירעון ב-2004. מנתוני החשב הכללי של משרד האוצר שפורסמו אתמול, עולה כי הגירעון בשנה החולפת עמד על 10.75 מיליארד שקל, שהם כ-1.94% מהתמ"ג לעומת גירעון מתוכנן של 18.9 מיליארד שקל, 3.4% מהתמ"ג בתכנון התקציב המקורי. על אף הגירעון התקציבי, הסתיימה השנה בעודף פירעונות על גיוסים בהיקף של כ-3.8 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully