וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.615 שקלים

טל לוי

9.1.2006 / 15:39

איזי-פורקס: "השווקים יישבו על הגדר לעת עתה, עד שהדברים יתבהרו קצת יותר, בעיקר מבחינה פוליטית"


הדולר איבד היום 0.11% ושערו נקבע על 4.615 שקלים. היורו איבד 0.11% ושערו נקבע על 5.575 שקלים.

בחדר המסחר של איזי-פורקס מסבירים, כי השקל עבר השבוע טלטלה עזה לאחר האירוע המוחי שעבר ראש הממשלה אריאל שרון. "התגובה הראשונית של השוק היתה כמובן בריחה מהבורסה לכיוון הדולר, מהלך ששלח את הבורסה אל מתחת ל-800 נקודות ואת הדולר אל מעל ל-4.650 שקלים. אולם, השווקים הפנימו מהר מאוד כי שרון לא ישוב להיות ראש ממשלה וכעת נותר לראות כיצד יתפתחו הדברים", כותב נח גוטליב.

בינתיים נראה כי מפלגת קדימה עדיין מובילה בהפרש ניכר על העבודה והליכוד וחוסר הוודאות סביב תקופת הבחירות היה קיים עוד לפני האירוע המוחי של שרון. נראה כי השווקים יישבו על הגדר לעת עתה עד הדברים יתבהרו קצת יותר, בעיקר מבחינה פוליטית.

גוטליב מסביר, כי נתוני השבוע האחרון מצביעים על שינוי בטעמם של הסוחרים וכי הסנטימנט החיובי ממנו נהנה הדולר בזמן האחרון הולך ומתהפך. "נתונים כלכליים נתונים לפרשנות מרחיבה ועל כן, פעמים רבות קשה לחזות כיצד יגיב השוק לנתון מסוים. מאידך, לסנטימנט הסוחרים למטבע מסוים ישנה חשיבות רבה בניסיון לחזות את תגובת השווקים", כותב האנליסט נח גוטליב.

ומה צפוי בעולם? באיזי-פורקס מסבירים כי היומן הפיננסי של השבוע הקרוב טומן בחובו מספר מוקשים לדולר: חלק מנתוני השבוע נוגעים למדיניות הריבית, כאשר העיקריים שבהם יהיו המכירות הקמעוניות לחודש דצמבר ומדד המחירים ליצרן לאותה התקופה. במידה שיתממשו ציפיות השווקים לעלייה במכירות הקמעוניות ועלייה קלה במדד המחירים ליצרן השפעתם על מדיניות הריבית צפויה להיות נייטרלית, אולם לאור ההתפתחויות האחרונות נראה כי מאזן הסחר הבינלאומי, עלול להיות מוקש ממנו לא יצליח הדולר לחמוק.

בשני הפרסומים האחרונים עמד הגירעון על יותר מ-60 מיליארד דולר כאשר הפרסום האחרון הצביע על גירעון שיא של קרוב ל-70 מיליארד דולר בחודש אוקטובר. גירעון שלישי ברציפות מעל 60 מיליארד דולר לא צפוי לעשות טוב למטבע האמריקאי, ובהתחשב בסנטימנט השלילי לדולר, נראה כי לאחר תקופה ארוכה בה התעלמו הסוחרים מנתוני הגירעון, יחזור הגירעון להכביד על הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully