וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס משאירה את הדירוג לישראל ב"יציב"

עומר שרביט

9.1.2006 / 14:25

במודי'ס משאירים את הדירוג ברמה של A2 ומזהירים מפני נסיגה מהרפורמות הכלכליות והגדלת הגירעון


"העזיבה של ראש הממשלה שרון את הממשלה והשבץ המוחי שבא לאחר מכן, הביאו לשינוי דרמטי בתחזיות הפוליטיות המוקדמות לגבי הממשלה שתוקם לאחר הבחירות. בהינתן המצב החדש, ככל שכוחו של הליכוד יגבר, כך יגדל הסיכוי להמשכיות במגמה המאקרו כלכלית וברפורמות המבניות במשק" - כך כותבים בסוכנות הדירוג הבינלאומית מודיס', בסקירה שפורסמה ביום שישי בבוקר.

על אף מצבו של שרון, סוכנות הדירוג מותירה את דירוג האשראי של ישראלי בדרגת "יציב" A2. זאת, בהינתן מספר תנאים: 1. הסטטוס קוו הבטחוני באזור יישמר. 2. התפוצה היהודית וממשללת ארה"ב ימשיכו לגבות את ישראל בעתות משבר, אם יהיה כזה. 3. הרצון והנכונות של ממשלות ישראל הבאות, לשמור על משמעת פיסקאלית, לצמצם את הגרעון הממשלתי כדי לשמר את היציבות המאקרו כלכלית.

בסקירה שפורסמה ביום שישי - כלומר יום אחרי הארוע הבטחוני של שרון - מודיס' מציינת כי הדירוג עלול להתעדכן לרעה במקרה של נסיגה מהרפורמות הכלכליות ובמקרה שהממשלה הבאה תגדיל את תשלומי ההעברה תוך הרחבת הגרעון הפיסקאלי. "מגמת עלייה בגרעון תגרום ללחץ שלילי על דירוג האשראי של ישראל."

מנגד, הדירוג עשוי להתעדכן כלפי מעלה אם תסתמן עלייה בהשקעות ויימשך יישום הרפורמות בכלכלת ישראל באופן שיביא לתוצאות כלכליות חיוביות. סימן חיובי נוסף לדברי מודיס', יהיה במקרה שהמצב הגאו פוליטי יישמר באופן שיסיר את אי הוודאויות שעדיין קיימות בשוק עבור הצרכנים והמשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully