וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מרקוני קרסה ב-54% והובילה את הירידות בשווקים - באטמ הישראלית נפלה ב-22.5%

יהודה שויצר

5.7.2001 / 19:47

מדד ה-techMARK רשם ירידה חדה של 4%; מניות ציוד התקשורת איבדו גובה - אלקטל ירדה ב-11.3%

מניית מרקוני צללה ב-54% בעקבות אזהרת הרווח החמורה שפירסמה אתמול החברה לאחר סגירת המסחר, ומשכה עימה את מגזר הטכנולוגיה באירופה כולו לטריטוריה השלילית. את הירידות, כצפוי, הובילו מניות ציוד התקשורת והשבבים.

בלונדון ירד הפוטסי ב-0.9%, מדד ה-techMARK רשם ירידה חדה של 4%. בפאריס ירד ה-CAC 40 ב-0.95% ובפרנקפורט נופל הנויר מרקט ב-5.3%.

מספר המובטלים בגרמניה עלה ביוני ב-22 אלף, לעומת תחזיות כלכלנים לעלייה של 15 אלף בלבד. זהו החודש השישי ברציפות בו עולה מספר המובטלים, לנוכח ההאטה הכלכלית המאלצת את החברות בגרמניה לקצץ בתפוקה ולפטר עובדים.

למרות סימני ההאטה, הבנק המרכזי של אירופה נותר איתן בדעתו והותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי. שער הריבית נותר ברמה של 4.5% - הרבה בגלל חששות הבנק מהתגברות האינפלציה.

ענף ציוד התקשורת נפל עם מרקוני

מרקוני, יצרנית ציוד התקשורת הבריטית, פירסמה היום אזהרת רווח חמורה והודיעה על פיטורי 4,000 עובדים, כולל 1,000 משרות ניהוליות. אתמול הופסק המסחר במניה ובשוק כבר ציפו לאזהרה, אולם הבשורה הקשה שפירסמה החברה היתה שחורה יותר מכל התחזיות.

החברה צופה שהרווח התפעולי לפני הפרשה חד פעמית יצנח בשיעור של 50% בשנת הכספים שתסתיים ב-31 במארס 2002 לעומת השנה הקודמת.

החברה הבריטית, הנסחרת לפי שווי שוק של 9.5 מיליארד דולר לאחר שמניותיה צנחו בשני שליש השנה, מסרה שעתיים לאחר סגירת המסחר בלונדון כי תנאי השוק ברבעון שהסתיים בסוף יוני היו קשים מההערכות המוקדמות שלה. להערכתה, היקפי המכירות בשנת הכספים 2002 יהיו נמוכים ב-15% ביחס לשנה הקודמת.

אלקטל, יריבתה, נפלה ב-11.3%. היום דיווח "La Tribune" כי אלקטל הנמיכה את הצעתה עבור חטיבת הסיבים האופטיים של לוסנט לנוכח ההאטה בביקוש העולמי לציוד טלקום. ההצעה עומדת עתה על 3 מיליארד דולר, לעומת הצעה קודמת של 4 מיליארד דולר. יצרנית ציוד הטלקום השוודית אריקסון ירדה ב-6% ונוקיה איבדה 3.5%.

באטמ הישראלית, העוסקת בפיתוח וייצור של מתגים מתוחכמים, נפלה ב-22.5% על רקע המגמה השלילית בשוק. בקרב מניות השבבים בלטה בוקהאם, שנפלה ב-15%. מניית ARM ירדה ב-10.3%, STM ב-4.3% ואינפיניון רושמת ירידה של 3.5%.

חברת אבטחת הרשת בלטימור טכנולוג'יס קרסה ב-32% לאחר שהודיעה על קיצוץ משמעותי בכוח העבודה וארגון מחדש של העסקים על מנת לקצץ בעלויות. החברה האירית פועלת בשוק של צ'ק פוינט הישראלית.

חברת ASM ליטוגרפיה, יצרנית הציוד לייצור שבבים, מסרה היום שהיא מצפה להפסד נקי של 80-90 מיליון דולר עקב ירידה חדה במכירות חטיבתה בארה"ב. החטיבה תרשום ירידה של 40% בהכנסות הרבעון השני, אשר תוביל להפסד בשורה התחתונה. ASML מסרה שבמהלך החודש האחרון יותר ויותר מלקוחותיה ביקשו לדחות את הזמנותיהם, וכי היא אינה מצפה להתאוששות בהמשך השנה. מניית ASM השילה 12.7%.

המגמה השלילית לא פסחה על ענף הטלקום. וודאפון ירדה ב-1.5% למרות שהודיעה היום כי ברבעון השני של השנה הצטרפו 3 מיליון מנויים חדשים למאגר המנויים שלה, מתוכם 300 אלף בבריטניה. עתה משרתת החברה 93.1 מיליון מנויים ברחבי העולם. כייבל אנד וויירלס ירדה ב-1.3%, טלפוניקה ירדה ב-2% וטליה איבדה 4% בתום יום המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully