וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המסחר הסתיים בירידות

אסף רותם

10.1.2006 / 17:11

הפועלים נפלה ב-2.5%. לאומי השילה 1.8% ודיסקונט נפלה ב-3.5%. בנק ההשקעות UBS רכש מניות קבוצת דלק ב-40 מיליון דולר

המגמה השלילית ששלטה אמש בבורסה משעות הצהריים, אשר הביאה לירידות של יותר מ-1% במדדים המובילים, נמשכה היום בפתיחה, עם ירידות שהגיעו עד ל-0.8%. מוקדם יותר התהפכה המגמה והמעו"ף עלה קלות, אולם בשעות אחר הצהריים שוב התהפכה המגמה והמדדים סיימו בירידות. המעו"ף השיל 0.9% ל-814 נקודות בעוד ת"א 100 איבד 0.7% לרמה של 826 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.45 מיליארד שקל.

המשקיעים הזרים, אשר הטיסו את המעו"ף והוסיפו שליש לערכו במהלך 2005, פעילים בימים האחרונים, ואמש גרמו למחזורים גבוהים במניות הבנקים, שאותן מכרו, ובמניות הכימיה שאותן הם קונים. אולם, כי"ל, שנהנתה אמש ממומנטום חיובי, ירדה היום ב-0.3%. הזרים מסיטים את כספם ממניות הבנקים, שמהוות למעשה אינדיקציה למשק כולו, בשל אחיזתם האיתנה של הבנקים בכל תחומי המשק המקומי, למניות הגנתיות, כלומר - מוטות יצוא - אשר להן קשר חזק יותר עם הביקושים בכלכלה העולמית וקשר רופף יותר, לפחות בתיאוריה, עם הפוליטיקה המקומית.

מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין, כאשר מדד הבנקים ירד בצורה חדה והשיל 2.3%. בפרט ריכזה עניין מניית הפועלים. הבנק, שמנייתו איבדה אמש 3.4%, הודיע כי רכש את זכות הסירוב בבנק אוצר החייל השייכת לחבר, ארגון הקצינים ומשרתי הקבע של צה"ל, תמורת כ-50 עד 60 מיליון שקל. בכירים בבנק העריכו כי תוכנית המכירה של אוצר החייל, שמתעכבת מזה כעשור, מתקרבת לסיומה. גם היום ריכזה מניית הפועלים את המחזור הגדול ביותר וירדה בכ-2.5%.

לאומי, שהשילה אמש 2.8%, איבדה 1.8% נוספים ודיסקונט, שירדה ב-1.9% אמש, צנחה בשיעור של 3.5%. הבנק הודיע כי אריה מינטקביץ', יושב ראש דירקטוריון הבנק, יפרוש בסוף ינואר.

את המחזור השלישי בגודלו, לאחר דואופול הבנקים, ריכזה קבוצת דלק, שירדה ב-1.3%. בנק ההשקעות UBS רכשה מיצחק תשובה מניות קבוצת דלק ב-40 מיליון דולר - 2.45% מהחברה. ל-TheMarker נודע כי המניות נרכשו לנוסטרו של החברה ולא לצורך הפצתן בשוק. ב-UBS אומרים כי, "ביקשנו ממנו לרכוש את המניות - אנחנו מאמינים בחברה".

אמש התייצבו בוול סטריט מדדי דאו ג'ונס ונאסד"ק על שיא של ארבע שנים וחצי. בנוסף, המחזורים הגדולים והכיוונים ההפוכים של הימים האחרונים לא נבעו דווקא מביצועים כלכליים, מה שפתח פערים גדולים בחלק ממניות הארביטראז' הבוקר. בלטו בפערים: אורכית, שטיפסה ב-4.8% על רקע פער חיובי ורדוויז’ן, שקפצה ב-9.7%, גם היא על רקע פער חיובי. מאידך, טאואר נפלה ב-5.8% על רקע פער שלילי, לאחר שאמש כבר נפלה ב-6.2%, על רקע בלבול בזכויות לרכוש ממנה איגרות חוב הניתנות להמרה למניות.

טבע הוסיפה 1.3%, לאחר שהודיעה כי זכתה למעמד "מפעל חלוצי" בעבור השקעה של 21 מיליון דולר בהקמת קו ייצור ברמת חובב. טבע תיהנה מפטור מלא ממס חברות למשך 15 שנה, בגין מכירות חומר הגלם הייחודי לייצור תרופת האג'ילקט לטיפול בפרקינסון. בנוסף, זכתה להמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד חדש של 50 דולר, מצד כלל פיננסים בטוחה. מנגד, הודיעה החברה כי המיזוג עם אייווקס מתעכב. החברות טרם קיבלו את אישור ועדת המסחר הפדרלית. מטבע נמסר כי אין שום סיבה להאמין כי הוועדה לא תאשר את ההסכם בקרוב.

גאנה טלקום רכשה מערכת של אלווריון ב-3 מיליון דולר. המניה, שעלתה ב-0.7%, השלימה עלייה של קרוב ל-6.5% מתחילת 2006.

ליפמן טיפסה ב-2.6%, לאחר שהודיעה הבוקר כי חלק מדגמי מסופי ה-NURIT שלה קיבלו הסמכה מדרגה B של חברת נובה האמריקאית, המספקת תשתיות לסליקת תשלומים בארה"ב ובאירופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully